Progrese și obstacole pentru industria cărnii cultivate, autorizată de un an în SUA. Comercianții au renunțat la acest produs din cauza accesului limitat la capital

Carne cultivată, piept de pui Foto: Pexels

Anul trecut au fost aprobate două produse din carne de pui pentru vânzare, în SUA. Însă produsele din carne cultivată în fabrică se confruntă în continuare cu obstacole precum accesul la capital, potivit Food Dive.

După ce Departamentul Agriculturii din SUA a acordat autorizații firmelor Upside Foods și Eat Just, ambele companii au putut introduce oficial pe piață produsele lor din carne de pui cultivată. Industria aștepta acest anunț încă din 2013, când a fost creat primul hamburger cu carne obținută din celule cultivate.

Ambele companii își promovează capacitatea de a crea un produs care are aspectul, gustul și textura cărnii tradiționale de origine animală, dar este chiar mai sănătos pentru om și pentru planetă. Dar anul trecut a fost un an complicat pentru această industrie. Între accesul limitat la capital și blocajele politice, viitorul cărnii cultivate pare foarte incert. „Accesul la capital s-a restrâns cu siguranță”, a declarat Dr. Elliott Schwartz, cercetător șef pentru divizia de carne cultivată de la Good Food Institute într-un interviu acordat Food Dive.

Un pas înainte, doi pași înapoi

După ce Upside Foods și Eat Just au parcurs ultimele etape ale procesului de aprobare a vânzării de către guvernul SUA, cele mai importante companii din California și-au lansat produsele în premieră în SUA la două restaurante conduse de bucătari renumiți. Chef Dominique Crenn, recompensat cu o stea Michelin, a lansat puiul Upside Foods la Bar Crenn din San Francisco, iar celebrul chef Jose Andres a servit puiul Good Meat de la Eat Just la unul dintre restaurantele sale din Washington, D.C.

Însă ambele restaurante au încetat să mai servească aceste produse câteva luni mai târziu. Detaliile inițiale ale parteneriatelor nu au fost clare, deși ambele companii au declarat că lansarea produsului în restaurante au avut ca scop obținerea de feedback din partea consumatorilor.

Parteneriatul dintre Upside Foods și Crenn a avut ca scop testarea produselor în spațiul serviciilor alimentare de lux, un mediu în care consumatorii sunt susceptibili de a experimenta, a declarat COO Amy Chen pentru Food Dive într-un interviu anterior. „În ceea ce privește Upside Foods, produsul pe care l-au lansat a fost un produs structurat din piept de pui și a fost 99% celule animale cultivate, un produs dificil de fabricat”, a declarat Shwartz. „Acesta a fost un produs moonshot pentru ei – scalarea acelui produs nu a mers la fel de eficient cum s-a dorit inițial.”

Produse hibride, din cauza costurilor prea ridicate

Ca urmare a costurilor ridicate pentru a produce un produs cultivat în cea mai mare parte, o mulțime de companii au creat produse hibride care includ un amestec de celule animale cultivate și alte proteine pe bază de plante. Schwartz a declarat că aceste produse hibride sunt o modalitate prin care industria poate avansa, deoarece producția este mult mai ieftină.

Upside Foods, a cărei primă iterație de pui de cultură a fost 99% celule cultivate, își revizuiește în prezent produsul pentru a fi mai mult un hibrid, a spus Schwartz. Prin urmare, compania trebuie să aștepte, din nou, să obțină aprobarea autorităților de reglementare.

În ceea ce privește motivul pentru care atât Upside Foods, cât și Eat Just nu mai sunt disponibile pentru consumatorii din SUA, Schwartz a declarat că este greu de spus ce motivează companiile individuale, dar că obiectivul de la aprobarea inițială a unui produs este întotdeauna de a obține feedback-ul consumatorilor și apoi de a ajusta strategia în consecință.

Foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *