Dacă nenumăratele și apreciatele emisiuni de televiziune despre gătit au schimbat percepția consumatorului asupra bucătarilor, în ceea ce privește profesia de ospătar încă mai este loc de îmbunătățiri. Atât în percepție cât și în activitatea efectivă. 1 din 3 clienți ai restaurantelor din România nu sunt mulțumiți de servire.
Meseria de ospătar este vitală pentru buna funcționare a unui restaurant, iar creșterea atractivității acestei profesii necesită timp, efort și colaborarea mai multor actori din industrie. Proprietarii și managerii de restaurante resimt deja efectele stigmatizării sociale, având dificultăți în a găsi ospătari, mai ales pentru că mulți tineri, chiar și cei cu vocație, consideră rușinos să îmbrățișeze această meserie. Această atitudine este caracteristică mai mult țării noastre, în țările vestice și cu turism dezvoltat mulți tineri optând pentru această meserie ca profesie permanentă sau ca activitate de sezon.
„Ospătar la Distanță” este platforma pe care Butler o oferă atât ospătarilor cât și restaurantelor, pentru a se conecta oriunde în lume. Este o oportunitate pentru restaurante, ospătari și clienții internaționali ai restaurentelor pentru a oferi și beneficia de servire în limba maternă și de o experiență apreciată.
Ospătăria la distanță – o soluție inovatoare
Ospătăria poate deveni mai atractivă prin includerea opțiunii de a lucra remote. Deși lucrul de acasă este asociat în general cu domenii precum IT și marketing online, Butler a făcut posibil acest lucru și pentru ospătari. Butler este în prezent singurul serviciu destinat sectorului HoReCa care răspunde, atât nevoii restaurantelor de a avea ospătari bine pregătiți, cât și dorinței de a transforma ospătăria într-o profesie atractivă.
Restaurantele pot reduce numărul de ospătari necesari dacă aleg să colaboreze cu rețeaua Butler. Ospătarii care lucrează remote preiau comenzile prin apeluri video, în timp ce colegii lor din locație livrează preparatele la mese. Astfel, ambele părți au de câștigat, ospătarii beneficiind de flexibilitate, iar restaurantele de servicii mai eficiente.
Beneficii pentru restaurante și ospătari
Butler nu doar că oferă ospătarilor flexibilitate, dar ajută și restaurantele să își gestioneze mai bine resursele. Restaurantele care implementează Butler în fluxul lor de lucru sunt mai atractive pentru ospătari, oferindu-le acestora oportunitatea de a lucra remote și de a câștiga venituri suplimentare fără a fi nevoiți să fie fizic prezenți la restaurant.
„Ospătarii sunt interfața restaurantelor, iar Butler este conceptul pe care l-am gândit pentru a integra o serie de beneficii, atât pentru restaurantele care își caută ospătari instruiți și nu îi găsesc, cât și pentru ospătarii care doresc să practice ospătăria, dar au nevoie de mai multă motivație, înțelegere și apreciere a rolului lor și a eforturilor pe care le depun. Oamenii cu putere de decizie din industria HoReCa trebuie să acționeze acum și să facă lobby în această direcție. Sintagma <<Omul sfințește locul>> este valabilă și pentru industria ospitalității. Pentru un restaurant, mâncarea reprezintă 40%, iar ambientul și serviciile oferite de oameni reprezintă restul de 60%”, afirmă Horațiu Negrea, CEO Remote Butler.
„Restaurantele cu care lucrăm și care au implementat această soluție sunt restaurante cu proprietari interesați realmente de ospătarii cu care lucrează. Mulți au decis să colaboreze cu Butler după ce au aflat că pot să lucreze în regim remote cu ospătarii deja angajați în restaurantul lor. De ce ar face asta? Ospătarii lucrează în ture, dar sunt zile în care pot sta acasă și își mai pot oferi serviciile de la distanță. Ei preiau comenzile, iar colegii lor doar le aduc la masă. Pot câștiga venituri suplimentare fără să depună un efort prea mare. Totodată, scade presiunea pentru colegii din locație”, afirmă Horațiu Negrea, CEO Remote Butler.
De multe ori chiar și un pachet salarial atractiv nu mai este suficient pentru a găsi oameni de calitate. Dar opțiunea de a lucra, măcar ocazional din confortul de acasă, poate atrage oameni care au și alte așteptări de la locul de muncă.
Impactul globalizării asupra industriei ospitalității
Mobilitatea forței de muncă și globalizarea sunt realități cu care ne confruntăm în prezent. Exodul ospătarilor bine pregătiți către țările din Vest, unde salariile și condițiile de muncă sunt mai bune, a creat un deficit de personal calificat în România. Dacă nu luăm măsuri pentru a face meseria de ospătar mai atractivă, acest fenomen se va agrava. „Dacă nu reușim să facem meseria de ospătar mai atractivă și să îi conferim respectul cuvenit, riscăm să pierdem specialiști valoroși. Butler oferă o soluție inovatoare prin conceptul de ospătărie la distanță, aducând în prim-plan respectul și recunoașterea contribuției pe care un ospătar profesionist o are în crearea unei experiențe complete. Acest model este esențial pentru evoluția și competitivitatea pe termen lung a industriei”, a declarat un reprezentant al proiectului.