Măslinele și uleiul de măsline salvează exporturile europene, în primele șase luni ale anului 2024/Creștere a valorii financiare de aproape 60% față de anul trecut

masline, ulei de masline, Uniunea Europeana, export Sursa foto: Pixabay/Van3ssa_

Valoarea financiară a exporturilor Uniunii Europene de măsline și ulei de măsline a crescut în primele șase luni ale acestui an cu 58% față de același interval al anului trecut.  În termeni financiari, creșterea înregistrată a fost de 1.400.000.000 de euro, față de primele șase luni ale anului 2023. 

În anul comercial octombrie 2022/septembrie 2023, Uniunea Europeană a vândut măsline și ulei de măsline în valoare de 3.593.673 euro. 

În perioada octombrie 2023 – iulie 2024, exporturile au ajuns la 4.670.803.000 euro.

De remarcat că volumele exportate sunt mai mici:  511.967 tone, în intervalul octombrie 2023 – iulie 2024; 602.226 tone, între octombrie 2022 – septembrie 2023.

Prețul per unitate a crescut însă la niveluri fără precedent: 912 euro pentru 100 kg, în perioada octombrie 2023 – iulie 2024; 597 euro pentru 100 kg, în perioada octombrie 2022 – septembrie 2023.

Vânzările în primele șase lunii ale anului 2024 au fost mai ridicate în relația comercială cu Statele Unite și Brazilia.

Exporturile pe piețele terțe au fost susținute și de vânzările de zahăr și de isoglucoză ( sirop de porumb cu conținut mare de glucoză – fructoză ); creștere procentuală de 146%, un plus de 453.000.000 de euro.

Creșterea totală a exporturilor de bunuri alimentare europene pe piețele terțe în primele șase luni ale anului 2024 față de același interval al anului 2023 a fost de 1%, un plus de 1.000.000.000 de euro.

În iunie 2024 exporturile au scăzut cu 5% față de mai 2024 și cu 4% față de iunie 2023. 

Au fost înregistrate scăderi ( prima jumătate a anului 2024 față de prima jumătate a anului 2023 ) în relația comercială cu China ( – 9%, 689.000.000 de euro ), din cauza reducerii livrărilor de carne de porc, de lactate și preparate din cereale ) și în relația comercială cu Rusia ( -15%, 551.000.000 de euro ), ca urmare a reducerii vânzărilor de băuturi spirtoase și lichioruri. 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *