În urma mai multor ani de inflație și a altor perturbări economice, mulți consumatori din întreaga lume au devenit mai atenți la preț, iar acest lucru poate afecta loialitatea față de marcă. Într-un sondaj global recent realizat de NielsenIQ (NIQ), 62% dintre respondenți au declarat că sunt dispuși să încerce o nouă marcă la un preț mai mic, în timp ce 36% au declarat că un preț mai mic i-ar putea convinge să renunțe la marca lor obișnuită pentru a încerca una nouă, transmite Petfood Industry.
„Conceptul de loialitate față de o marcă este adesea măsurat în funcție de cât de dispuși sunt cumpărătorii să rămână la marca pe care au ales-o, în ciuda faptului că un concurent oferă un preț mai mic. În economia actuală, axată pe preț, loialitatea nu este la fel de clară”, a declarat Lauren Fernandes, vicepreședinte, marketing și comunicare, NIQ.
Unul dintre factorii care stau la baza unei potențiale scăderi a loialității față de marcă se referă la creșterea popularității bunurilor de consum cu etichetă privată și la creșterea calității acestora.
Datele NIQ au arătat, de asemenea, că 72% dintre cumpărătorii americani cu venituri ridicate consideră că eticheta privată este o alternativă bună la mărcile cunoscute; 27% dintre consumatorii americani au menționat opțiunea pentru eticheta privată ca fiind o strategie de economisire (alături de trecerea la o opțiune cu preț mai mic, aprovizionarea atunci când o marcă preferată intră în promoție, cumpărarea oricărei mărci aflate în promoție și cumpărarea mai des în magazinele cu prețuri mai mici).
Toate acestea contribuie, probabil, la o cotă de piață de 14% pentru produsele cu marcă privată în SUA în 2023. La nivel mondial, mărcile private au reprezentat 19,4% din vânzările totale de bunuri de consum cu mișcare rapidă (alimentele pentru animale de companie intră în această categorie largă), Europa de Vest fiind în frunte cu o cotă de 36% a mărcilor private.
„Decalajul dintre mărcile private și mărcile de firmă continuă să se reducă, iar acest lucru conturează imaginea cât de fundamental diferit este astăzi terenul de joc al mărcilor”, a declarat Fernandes.