În Spania, ”între câmp și farfurie”, prețul alimentelor a crescut cu 316% în medie. Lanțul de distribuție mărește costurile unor produse și cu 600%

pret alimente sursa foto: Pexels
Prețul alimentelor a crescut în Spania cu 316% de la origine, adică de la prețul de producție, de pe câmp, până la consumatorul final în luna august, relatează Agroinformacion. Publicația citează ultimul raport al Indicelui de Prețuri la Origine și Destinație (IPOD) difuzat marți, 3 septembrie, de organizația agricolă spaniolă COAG.
Această valoare reprezintă media principalelor alimente și variază de la banane, care s-au scumpit cu 666%, sau ceapă (616%) până la uleiul de măsline extravirgin, care a înregistrat cea mai mică creștere, de doar 31%. IPOD pentru produsele agricole a crescut cu 352% între origine și destinație, iar pentru produsele de origine animală a crescut cu 203%.

Printre alimentele cu cele mai mari creșteri de preț pe întregul lanț de distribuție se numără: banana, care s-a scumpit cu 666% între origine și destinație; ceapa (616%), salata verde (542%), usturoiul (496%), pruna (494%), sfecla mangold (476%) și morcovul (469%).

Alimentele care au avut cele mai mici creșteri de preț între origine și destinație au fost uleiul de măsline extravirgin (31%); ouăle (58%), ciupercile (91%) și laptele de vacă (100%).

Datele au fost elaborate de organizația agricolă COAG pentru prețurile la origine și de Uniunea Consumatorilor din Spania (UCE) și Confederația Spaniolă a Gospodinelor, Consumatorilor și Utilizatorilor (Ceaccu) pentru prețurile la destinație.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *