Carnea de vită livrată de Argentina, Australia, Noua Zeelandă, Canada și Statele Unite ajunge mai greu în China din cauza anulării unor zboruri comerciale și a suspendării serviciilor de transport interne și internaționale, din cauza epidemiei de coronavirus.
Reducerea drastică a timpului petrecut în afara casei, pentru a lua masa cu rudele și prietenii sau pentru cumpărături conduce la scăderea vânzărilor și deci a aprovizionării cu alimente în hoteluri, restaurante, cafenele și baruri. Vor fi compromise și serviciile de catering asociate locurilor de agrement și conferințelor, potrivit unui articol publicat în 11 februarie de euromeatnews.com.
Comerțul cu amănuntul online, cu livrarea la domiciliu, ar putea înregistra o anumită creștere, mai ales în orașele mari, Shanghai și Beijing, deoarece restaurantele fiind închise, consumatorii își pregătesc mai multe mese acasă, evitând astfel ieșirea la magazinele alimentare. Câțiva comercianți de retail raportează comenzi crescute pentru carne proaspătă, dar se confruntă cu întreruperi ale lanțului de aprovizionare și cu deficiențe de personal din cauza vacanței prelungite. Comercianții cu amănuntul speră că lanțurile de aprovizionare și personalul se vor îmbunătăți în cea de-a doua jumătate a lunii februarie, ”când se vor redeschide mai multe întreprinderi”, a comunicat Meat and Livestock Australia (MLA), într-un raport recent al pieței.
În același timp, platforma de consultanță Beef To China prevede o perturbare a importurilor de carne în următoarele săptămâni sau luni, pe baza îngrijorărilor exprimate de principalii exportatori de carne din Argentina. “Conform unei analize a părților relevante din Argentina, activitatea comercială va fi restabilită într-un anumit grad, întrucât majoritatea zonelor din China își reiau activitatea în cea de-a doua jumătate a lunii februarie. Dar, în contextul epidemic, este de așteptat ca livrările de carne către China să fie afectate. De asemenea, unii analiști argentinieni consideră că piața cărnii din Argentina se va confrunta și cu o situație complexă în viitorul imediat, din cauza perturbărilor de pe piața chineză”, a scris Beef To China într-o postare recentă pe LinkedIn.
Un impact pe termen scurt este prevăzut și de analiștii Rabobank, cu efecte care se vor resimți și în Singapore, Thailanda și Vietnam.
Ca răspuns la izbucnirea epidemiei de coronavirus, operatorii de servicii alimentare precum Starbucks, McDonald’s, Yum China și hot pot-ul Hai Di Lao au închis temporar unele dintre magazinele lor din China. Acest lucru va afecta veniturile din primul trimestru. Operatorii se pot confrunta, de asemenea, cu întreruperi ale lanțului de aprovizionare și cu o lipsă de forță de muncă odată ce se redeschid, deoarece membrii personalului pot avea dificultăți în a reveni la locul de muncă. Se estimează că sosirile turistice reduse vor afecta serviciile alimentare în Asia de Sud-Est. Se preconizează că sosirile turistice din sud-estul Asiei vor scădea în primul trimestru din cauza restricțiilor de călătorie din China.
sursa foto: sciencealert.com