Târgul de carte „Gaudeamus” a fost gazda evenimentului de lansarea cărții „Omul din spatele CEO-ului”, scrisă de Horia Ghibuțiu. Volumul îl are în prim plan pe Marco Hoessl, CEO Kaufland România și Republica Moldova. Biografia dezvăluie povestea unui lider care și-a început cariera curățând podele într-un magazin din Germania și a ajuns să conducă operațiunile unuia dintre cei mai mari retaileri din Europa.
„E foarte important să fii om, înainte de a fi un lider. Oamenii care au poziția pe care o am eu trebuie să dea ceva înapoi”, a declarat Marco Hoessl la evenimentul de lansare. Printre inițiativele sale caritabile, Marco a povestit cum a decis să doneze câte 46 de ore pentru cauze sociale în fiecare an, inspirându-i pe alți CEO să i se alăture în proiecte de impact. „Pe 24 decembrie, merg la cantina socială dimineața, să gătesc sarmale și salată de boeuf”, a adăugat el.
Cartea oferă detalii despre traseul său profesional, de la poziții de vânzări în Germania, Austria și Elveția, până la rolurile de conducere în România. Cu o pasiune pentru învățare continuă, Marco a reușit nu doar să vorbească fluent limba română, ci și să citească literatură în această limbă, dorind să înțeleagă mai profund cultura și istoria țării în care locuiește de peste un deceniu.