AB Foods, proprietarul Primark, raportează o creştere solidă a profitului şi anunţă un program de răscumpărare de acţiuni / Compania şi-a exprimat din nou prudenţa legată de afacerile cu zahăr, pe fondul recentei scăderi a preţului zahărului în Europa

zahar Moldova Foto: Pexels

Associated British Foods Plc (AB Foods), compania care deţine Primark, a anunţat marţi o creştere de 32% a profitului anual, cu o performanţă robustă a diviziei de alimente şi rezultate solide la afacerea de îmbrăcăminte, care au compensat parţial problemele provocate de scăderea preţului la zahăr, transmit Bloomberg şi Reuters, transmite Agerpres.

În anul fiscal care s-a încheiat la 14 septembrie 2024, profitul operaţional ajustat a urcat la 1,998 miliarde de lire sterline (2,6 miliarde de dolari), de la 1,51 miliarde de lire sterline în 2023/2024. Veniturile au urcat cu 2%, la 20,1 miliarde de lire sterline.
Compania şi-a exprimat din nou prudenţa legată de afacerile cu zahăr, pe fondul recentei scăderi a preţului zahărului în Europa.
AB Foods se aşteaptă ca profitul operaţional ajustat la afacerile cu zahăr în 2024/2025 să scadă la 50-75 miliarde de lire sterline, de la 199 miliarde de lire sterline în 2023/2024, înainte de a se redresa anul următor.
AB Foods, care a majorat dividendele anuale cu 50%, a anunţat lansarea unui alt program de răscumpărare de acţiuni, în valoare de 500 milioane de lire sterline, care va fi finalizat până la 14 septembrie 2025.
Primark, care generează aproximativ două treimi din profitul grupului, are ca obiectiv o creştere a vânzărilor în jur de 5% în 2024/2025 (după avansul de 6% în anul fiscal care s-a încheiat la 14 septembrie 2024). Marja de profit a Primark a crescut de la 8,2% în anul fiscal care s-a încheiat la 14 septembrie 2023, la 11,7% şi ar urma să se menţină în mare parte stabilă în acest an.
Vânzările retailerilor britanici au fost afectate de vremea capricioasă din această vară dar toamna rece a stimulat vânzările de haine pentru iarnă. Primark a avut “vânzări încurajatoare” la articolele de toamnă-iarnă, a precizat AB Foods.
La divizia de alimente, care include brandul de ceai Twinings, cerealele Jordans şi băuturile Ovaltine, profitul operaţional ajustat în anul fiscal care s-a încheiat la 14 septembrie 2024 a urcat cu 14%.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *