Prețurile de vânzare cu amănuntul ale cafelei au atins vârful pentru moment, dar rămân vulnerabile în fața riscurilor legate de tarifele americane la import și de schimbările de reglementare, potrivit producătorului italian de cafea Luigi Lavazza SpA.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Ce a fost mai rău este, „sperăm”, de domeniul trecutului, iar prețurile din supermarketuri sunt pe cale să se stabilizeze, în linie cu scăderea costurilor boabelor verzi (neprăjite), după o recoltă decentă în Brazilia, principalul producător mondial, a declarat Giuseppe Lavazza, președintele companiei de familie, într-un interviu pentru canalul de business Bloomberg.
Temerile legate de aprovizionare de la începutul anului au dus la creșterea vertiginoasă a prețurilor, peste 4 dolari pe livră, ceea ce i-a obligat pe prăjitori să transfere costurile către consumatori. Acest lucru a afectat cererea, deoarece consumatorii de cafea și-au redus achizițiile sau au trecut la sortimente mai ieftine, a adăugat el.
Deși prețurile la bursă sunt acum cu aproximativ 30% mai mici decât în februarie, „piața este foarte nervoasă și încă există multă incertitudine”, a spus Lavazza. „Avem nevoie de cel puțin două recolte bune în Brazilia și Vietnam pentru a putea spune că furtuna a trecut.”
Producția globală de cafea este așteptată să crească în sezonul următor, cu condiția ca vremea nefavorabilă să nu afecteze principalii producători, deoarece fermierii își extind suprafețele cultivate, a mai spus Lavazza. „Există o presiune mare pentru a produce mai multă cafea, profitând de prețurile ridicate. Anul viitor vom vedea o disponibilitate mai abundentă de cafea la nivel global.”
Prețurile cafelei în Europa ar putea fi afectate anul viitor de politicile antidefrișare
Totuși, prețurile din Europa ar putea fi afectate de reglementările Uniunii Europene privind combaterea defrișărilor la nivel mondial, care urmează să intre în vigoare la sfârșitul anului. Compania este în favoarea amânării acestei legislații cu un an sau doi, pentru a le da timp producătorilor și cumpărătorilor să se adapteze.
Piața cafelei urmărește și tarifele impuse de președintele Donald Trump și impactul pe care acestea le-ar putea avea asupra țărilor producătoare de cafea. Acestea ar putea face ca băutura să devină mai scumpă pentru consumatorii americani, a precizat compania.
Recent, aceeași tendință de scădere a prețului la cafea a fost evidențiată și de o altă mare companie italiană în domeniu, Illycaffè SpA.