Mammapack, start up-ul italian înființat în 2019 care mizează pe nostalgia italienilor rezidenți în străinătate și le trimite „pachetul de acasă”. Un posibil model inspirațional pentru românii împrăștiați prin Europa

mammapack-o-platforma-inspirata-de-pachetul-de-acasa-pentru-italienii-din-strainatate foto: mammapack.com/it/

Mammapack a devenit, de la lansarea în 2019, un studiu de caz, reușind la doar un an de la înființare să depășească fără probleme momentul complicat al pandemiei din 2020. E vorba de un startup înființat la Napoli pornit de la o necesitate: nostalgia fondatorilor pentru mâncarea de acasă transformată în afacere de succes. Experiența a fost povestită de-a lungul anilor de mai multe media italiene, iar astăzi proiectul este în continuă expansiune.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Și anume, „pachetul de acasă” trimis italienilor rezidenți în străinătate conținând cele mai bune produse la cele mai bune prețuri. Adică prețurile „acasă”, sub nivelul general al prețurilor la care se găsesc mărfurile italiene în străinătate, de multe ori considerate gourmet chiar și atunci când în Italia sunt doar produse obișnuite. Oferta include: paste și sosuri pentru paste, conserve, brânzeturi, inclusiv proaspete, preparate din carne, patiserie, fructe și legume proaspete – 6,5 kg de produse bio de sezon din Sciacca, Sicilia, la prețul de 35,95 euro.

Publicul-țintă este foarte divers, pentru că dacă în urmă cu câțiva ani „pachetul de acasă” îi privea mai ales pe tinerii din sudul Italiei plecați în nord, azi este relevant pentru întreaga Italie, având în vedere fenomenul migrației. Statisticile indică un număr de aproape trei milioane de italieni împrăștiați prin Europa, cu tendința constant în creștere în ultimii ani. Un target comercial foarte asemănător cu cel al românilor din străinatate, de ordinul câtorva milioane.

O platformă modernă de e-commerce cu peste 10.000 de articole la prețul din Italia

Mammapack este astăzi o adevărată platformă de vânzări online de produse italiene, în principal alimentare. Sunt disponibile peste 10.000 de produse care pot fi livrate în 20 de țări europene în doar 48-72h, inclusiv în Marea Britanie sau Elveția, în afara spațiului UE.

Ideea le aparține lui Flavio Nappi și Romolo Ganzerli, doi tineri antreprenori din Napoli care au petrecut o parte din viață la Paris și Geneva. Cunoșteau foarte bine dificultățile de a găsi ceva care să-ți amintească de casă, la un preț corect.

Fabio Nappi avea deja experiență într-un startup și în administrarea unei companii, ultima oară ca director de marketing și comunicare pentru un e-commerce de lux. Acum se dedică în întregime MammaPack, în timp ce cofondatorul Romolo Ganzerli, absolvent de Inginerie Managerială la Politehnica din Torino, este și responsabil de marketing digital într-o multinațională.

„Cred că revoluția digitală și globalizarea ne pot aduce mai aproape de produsele care ne fac să ne simțim bine, alintați și îngrijiți, ca acasă la mama”, afirmă Romolo Ganzerli. „Suntem îndrăgostiți de mâncarea și băuturile pe care le consumam zilnic în Italia. Avem ambiția de a îmbunătăți calitatea vieții și a alimentației italienilor din străinătate. Suntem sinceri, pentru că aplicăm prețurile de piață din Italia.”

Cazul MammaPack a avut un succes uriaș, atât de mare încât Jacopo Perfetti, profesor de antreprenoriat la prestigioasa SDA Bocconi School of Management, i-a dedicat un capitol într-un volum în care adună experiențele mai multor antreprenori care și-au inventat singuri un job punând bazele unor afaceri inovative, ingenioase și funcționale.

Paste sub 1,5 euro pachetul în loc de 3 în supermarketurile din străinătate

De exemplu, compania oferă posibilitatea de a un pachet de paste tip penne De Cecco la prețul 1,39 euro pe site, față de 2,15 euro la supermarketul olandez Albert Heijn, sau chiar 2,99 euro pentru conchiglioni din aceeași marcă. În alte magazine din aceeași țară același pachet de 500g poate ajunge la 3,50 euro.

Între timp, de la lansare, platforma a activat treptat diferite tehnici de marketing pentru a crește numărul de clienți: a creat un program de fidelitate, a adăugat permanent produse regionale de calitate tot mai ridicată și a identificat o serie de ambasadori de brand.

Totodată, oferta a fost extinsă către sectorul HoReCa, iar mai nou caută și un partener strategic pe partea de aprovizionare și logistică. Pentru anul 2024 cifra de afaceri era estimată să depășească mult nivelul a 4 milioane de euro anual, de la circa 1 milion, în primul an.

Mai nou, a dezvoltat și un program dedicat naturii, contribuind la plantarea unei păduri în Camerun, pentru a compensa emisiile de CO₂ produse de transport. În plus, pentru susținerea startupului au mai fost inițiate și proiecte adiacente. Printre ele, fondatorii menționează acordul cu Universitatea Oxford pentru o cercetare în teren destinată realizării unui profil geo-demografic al migranților italieni din Europa, folosind datele clienților platformei și alte surse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *