Costul veselei necesare pentru deschiderea unui restaurant nou poate varia, în funcție de dimensiunile și de specificul localului, între 10.000 și 250.000 de lei, potrivit unui comunicat de presă al unei companii care se prezintă ca lider în domeniu, preluat de economica.net.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit fondatoarei comaniei, Denisa Ștefan, pentru un restaurant cu 40 de locuri din segmentul economy, bugetul minim pentru dotarea cu veselă, tacâmuri și accesorii este cuprins între 10.000 și 15.000 de lei. În cazul unei locații din zona medium-high, investiția începe de la 50.000 de lei.
În schimb, când vine vorba de localuri mari, cu 200 de locuri, bugetul estimativ în segmentul economy se ridică la aproximativ 150.000 de lei, sumă ce include și echipamentele de bucătărie. În zona premium, investițiile pornesc de la 250.000 de lei, în funcție de complexitatea proiectului.
„Stabilirea bugetului are loc încă din primele 15 minute ale discuției cu clientul, în showroom-ul Rosehome. În această etapă analizăm profilul locației, orașul, publicul țintă și tipul de bucătărie. Dacă avem de-a face cu un antreprenor cu experiență în HoReCa sau cu un bucătar-șef, putem propune rapid soluții adaptate. În cazul în care discutăm cu un antreprenor aflat la început de drum, oferim suport complet: corelăm meniul cu vesela, parcurgem împreună toate categoriile de achiziții – farfurii, tacâmuri, set-up pentru masă, ustensile de bucătărie – și oferim informații practice pentru luarea unei decizii informate”, a explicat reprezentanta companiei.
România, în top 3 european la investițiile HoReCa
Aceasta a mai precizat că Rosehome a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de peste 11 milioane de lei, marcând o creștere de 35% față de anul precedent. Profitul s-a ridicat la 1,1 milioane de lei, în creștere cu 30%. Potrivit acesteia, România se află în top 3 la nivel european în ceea ce privește investițiile în industria hotelieră, în timp ce piața restaurantelor independente rămâne volatilă.
Portofoliul companiei menționate cuprinde peste 100.000 de produse – veselă, tacâmuri, pahare, accesorii de servire și ustensile profesionale – dintre care o parte sunt disponibile pentru vânzare directă pe site-ul propriu. Înființată în 2015, compania are peste 800 de clienți activi, deține propriul showroom și oferă, pe lângă produse, servicii de consultanță specializată.