Gigantul elvețian al ciocolatei Lidt a dus la un nou nivel nebunia „ciocolatei Dubai”, nebunie care a lovit, se pare, toată Europa.
Joi, orașul german Aachen a fost luat cu asalt de sute de cumpărători curioși, echipați cu scaune de camping, umbrele și pelerine de ploaie, care au stat ore în șir la coadă, pe o ploaie rece, mocănească, doar pentru a apuca să guste din noul baton de ciocolată Dubai, lansat de Lindt.
Batonul, care a devenit viral pe rețelele de socializare, conține un amestec crocant de ciocolată, cream de fistic și knafeh, un aluat filocrocant, care este utilizat în baklava.
Directorii Lindt au dorit să demonstreze că ciocolatierul elvețian, cu o vechime de aproape 180 de ani, poate să se amestece cu un produs conceput pentru prima dată de un începător din Emiratele Arabe Unite și să extindă limitele unei industrii vechi de secole, dominată în mare parte de companii europene.
„Este un hype, o tendință pe social media, cu oameni care așteaptă la cozi lungi”, a declarat Zi Cheng Lai, 23 de ani, student din Malaezia, după ce a ieșit joi din magazinul Lindt din Aachen. „Vrem să o încercăm aici și să fim parte din ea”, spune Lai, pentru apnews.com.
După ce au traversat o linie de frânghie pentru a intra în magazinul Lindt, Lai și alții au fost întâmpinați de angajați în costume albe de bucătari și pălării de bucătar asortate, care le-au întins mostre de pătrate de ciocolată. Apoi au putut intra în magazin pentru a cumpăra o singură tabletă de persoană – fiecare purtând un număr unic, pentru a adăuga o aromă de exclusivitate.
Campania Lindt și-a propus să lanseze un număr limitat de 1 000 de tablete de ciocolată în ediție limitată, în anumite magazine din Germania. O campanie similară urmează să înceapă în acest weekend în Elveția, după ce, în țara alpină, s-a raportat că elvețienii au fost lăsați pe dinafară.
Declarația anului despre ciocolata Dubai vine de la un student: „Cred că sunt fire de păr de înger”
ChocoSuisse, o asociație a industriei, speră că fuziunea dintre delicatesele din Orientul Mijlociu și ciocolata tradițională va face ciocolata mai atractivă pentru palatele din afara Europei, cea mai mare piață de ciocolată din lume de multe generații.
„Este un lucru bun dacă tot mai mulți oameni încep să îndrăgească ciocolata și să mănânce în mod regulat ciocolată – aceasta extinde piața în locuri precum Asia și Orientul Mijlociu”, a declarat Roger Wehrli, directorul ChocoSuisse, care numără printre membrii săi majoritatea producătorilor de ciocolată industrială din Elveția.
În general, clienții păreau mulțumiți la magazinul din Aachen, chiar și la un preț relativ ridicat de 14,99 euro (aproximativ 15,85 dolari) pe baton. Unii au spus că au vrut doar să facă parte din trend.
„Este suculent în interior, dar și crocant – cred că sunt firele de păr de înger”, a declarat Esko Rieck, un student în vârstă de 20 de ani, care a fost încântat de textura batonului, după ce a așteptat mai mult de trei ore pentru a intra. „Sunt aici pentru că nu am fost niciodată la un astfel de eveniment de lansare și am vrut să experimentez lansarea unei ediții limitate.”
Studentul thailandez Thanapon Kunlawatwimon, 26 de ani, a pus mâna pe batonul cu numărul 429 din cele 1.000. „OK, în sfârșit am reușit. Așa că sunt fericit acum”.
De vineri, nebunia batonului de ciocolată Dubai se mută în Elveția.