Startup-urile folosesc „praf de rocă” pentru a face agricultura ecologică / Cum a ajuns un mineral din Norvegia să îmbunătățească mediul în Mississippi

eion Sursa foto: Eion

Agricultura este responsabilă pentru mai mult de 10% din emisiile globale de dioxid de carbon, conform Agenției pentru Protecția Mediului din SUA. Cu toate acestea, agricultura poate fi acum parte a unei soluții pentru îmbunătățirea mediului, transmite CNBC.

Fermierii împrăștie de mult timp var zdrobit pe câmpuri pentru a echilibra aciditatea solului, a îmbunătăți structura acestuia și a crește cantitatea disponibilă de nutrienți pentru culturi. Startup-uri precum Lithos, UNDO Carbon și Eion, cu sediul în California, experimentează mai multe tipuri de roci care pot face același lucru ca varul, eliminând în același timp permanent carbonul din atmosferă. Acesta este un proces cunoscut sub denumirea de meteorizare îmbunătățită a rocilor.

Eion, de exemplu, utilizează o rocă vulcanică numită olivină. Firma o macină pentru a obține un praf. „Aplicăm un praf de rocă în ferme, iar acesta îi ajută pe fermieri să condiționeze solul sau să îl îmbunătățească”, a declarat Anastasia Pavlovic, CEO al Eion. „Apoi, în timp, asta reușește să capteze și să sechestreze carbonul, eliminându-l definitiv din atmosferă.”

Olivina este similară cu varul agricol în ceea ce privește îmbunătățirea solului, dar atunci când plouă, aceasta trece printr-un proces chimic care o determină să absoarbă permanent dioxidul de carbon din aer.

„Până în 2030, Eion va elimina din atmosferă aproximativ echivalentul carbonului emis de două milioane de mașini în fiecare an”, a declarat Pavlovic.

Eion își obține olivina din Norvegia, ceea ce o face puțin mai scumpă, dar, prin utilizarea diferitelor tipuri de credite fiscale și achiziții pentru eliminarea carbonului, este capabilă să subvenționeze costul pentru fermieri, precum Dan Prevost, care operează Prevost Farms în Mississippi.

„Ceea ce primesc este un produs la preț redus care ajunge la ferma mea cu o reducere a costurilor de 50% până la 60% față de ceea ce aș plăti pentru un produs echivalent, deci este un beneficiu financiar imediat pentru mine, care are un impact pozitiv asupra rezultatelor mele”, a declarat Prevost.

Eion a strâns un total de 20 de milioane de dolari de la investitori, inclusiv de la compania de utilități Exelon și de la compania agricolă Growmark.

Deocamdată, Eion operează în principal în Mississippi, dar startup-ul se așteaptă să se extindă în Illinois și în alte zone, a declarat Pavlovic. Acum că Eion a ieșit din stadiul de început, Pavlovic a spus că se așteaptă să ajungă la „sute de milioane de dolari în venituri în următorii cinci ani”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *