Retailerul românesc de produse sustenabile Ototo s-a extins în Austria / Compania colaborează cu 100 de branduri românești

retailer, ototo, extindere, austria Sursa foto: Facebook/Ototo

Ototo, un retailer românesc axat pe produse sustenabile, a făcut primul său pas internațional prin deschiderea unui magazin în Viena, Austria, în aprilie 2024, transmite Economedia.

Afacerea Ototo, fondată în 2021, a început cu un magazin în Piața Amzei din București, care combină o componentă de retail cu produse de la producători locali și internaționali, precum și o zonă dedicată HoReCa.

Extinderea în Viena a fost o oportunitate strategică, accelerată de găsirea unui spațiu potrivit și moștenirea echipei de la un brand partener. Sonia Micu, partener și director operațional, a subliniat că piața austriacă este mai avansată în ceea ce privește consumul de produse sustenabile, iar conceptul Ototo a fost bine primit, inclusiv produsele românești care s-au vândut rapid.

În ciuda concentrării pe extinderea internațională, Ototo continuă să se dezvolte pe piața din România, cu planuri de a deschide noi locații în orașe mari precum Cluj, Sibiu și Brașov, precum și un al doilea magazin în zona de nord a Bucureștiului, datorită cererii ridicate. În ciuda inflației, care a influențat comportamentul de consum, Ototo a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 30-40% în prima jumătate a anului 2024, semnalând un interes crescut pentru produsele sustenabile.

„Conceptul Ototo a apărut din dorința de a crea un spațiu alternativ, prietenos cu mediul, unde putem face cumpărăturile. Pe de o parte sunt cei care caută astfel de produse și pe de altă parte sunt cei care produc, deținători acestor branduri, mici antreprenori, afacerile de familie, care au la rândul lor nevoie de un spațiu în care să-și prezinte aceste produse într-un mod cât mai corect și într-un mediu cât mai potrivit pentru ei. Și apoi și cei care caută astfel de produse care au nevoie de un spațiu în care să le găsească pe cele mai multe dintre ele” – Sonia Micu.

Ototo colaborează cu aproximativ 300 de branduri, dintre care 100 sunt românești, bazându-se pe criterii stricte de selecție, care includ utilizarea ambalajelor eco-friendly, procese de producție transparente și design distinctiv. Printre cele mai bine vândute produse se numără cafeaua, băuturile funcționale (precum kombucha) și vinurile locale. Sonia Micu subliniază că obiectivul Ototo este de a crea un spațiu alternativ pentru cumpărături, care să sprijine atât micii producători, cât și consumatorii preocupați de sustenabilitate.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: Facebook/Ototo

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *