7 motive pentru care este bine să mănânci cireșe

cirese beneficii sanatate Sursa foto: Pexels

Cireșele ne aduc nenumărate beneficii pentru sănătate, începând de la echilibrarea tensiunii arteriale și protejarea inimii și chiar până la prevenirea apariției unor tipuri de cancer. Mai mult, din cireșe, în special din cele amare, se prepară cele mai delicioase dulcețuri. Potrivit Healthline există cel puțin 7 motive, bine întemeiate, pentru care este bine să mănânci cireșe.

1. Sursă importantă de nutrienți

Cireșele sunt mici fructe cu sâmburi care vin într-o varietate de   culori, ce pot varia de la galben la roșu închis. Toate soiurile sunt foarte hrănitoare și pline de fibre, vitamine și minerale.

O cană (154 de grame) de cireșe dulci, crude, fără sâmburi conține:

  • Calorii: 97
  • Proteine: 2 grame
  • Carbohidrați: 25 grame
  • Fibre: 3 grame
  • Vitamina C: 18% din valoarea zilnică (DV)
  • Potasiu: 10% din DV
  • Cupru: 5% din DV
  • Mangan: 5% din DV

Acești nutrienți, în special fibrele, vitamina C și potasiul, aduc o seamă de beneficii organismului nostru, contribuind la menținerea sănătății.

Vitamina C este esențială pentru menținerea sistemului imunitar și a sănătății pielii, în timp ce potasiul este necesar pentru contracția musculară, funcția nervoasă și reglarea tensiunii arteriale.

Cireșele sunt, de asemenea, o sursă bună de fibre, care ajută la menținerea sănătății sistemului digestiv, alimentând bacteriile intestinale benefice.

În plus, cireșele mai oferă vitamine din grupul B, mangan, cupru, magneziu și vitamina K.

2. Bogate în antioxidanți și compuși antiinflamatori

Toate soiurile de cireșe sunt pline de antioxidanți și compuși antiinflamatori, substanțe ce ajută la combaterea stresului oxidativ, o problemă ce este legată de multiple boli cornice, dar și de îmbătrânirea prematură.

De asemenea, cireșele sunt foarte bogate în polifenoli, substanțe ce mențin sănătatea celulelor și reduc inflamația.

Dietele bogate în polifenoli pot proteja împotriva multor afecțiuni cronice, inclusiv boli de inimă, diabet, declin mental și anumite tipuri de cancer.

Cireșele mai conțin și pigmenți carotenoizi precum beta-carotenul și vitamina C, ambele având și proprietăți antiinflamatorii și antioxidante.

3. Cireșele ameliorează durerile și vindecă leziunile

Cercetările arată că toți compușii antiinflamatori și antioxidanți din cireșe pot ajuta la ameliorarea durerii, a leziunilor și a inflamației musculare induse de efort.

Unele studii arată că sucul și concentratul de cireșe accelerează recuperarea musculară, scad durerile musculare induse de efort și previn pierderea forței la sportivii de performanță, cum ar fi cicliștii și alergătorii de maraton.

4. Mențin sănătatea inimii

Creșterea aportului de fructe bogate în nutrienți, cum ar fi cireșele, constituie de a-ți proteja inima.

Multe studii arată că dietele bogate în fructe sunt asociate cu un risc redus de boli de inimă.

Cireșele sunt benefice, în acest sens, deoarece sunt bogate în nutrienți și compuși despre care se știe că susțin sănătatea inimii, inclusiv antioxidanți, potasiu și polifenoli.

Doar o cană (154 de grame) de cireșe dulci fără sâmburi oferă 10% din DV (doza zilnică) de potasiu, un mineral care este esențial pentru menținerea sănătății inimii.

Potasiul este necesar pentru a menține bătăile regulate ale inimii și ajută la eliminarea excesului de sodiu din organism, reglând tensiunea arterială.

Din acest motiv, aporturile mai mari de potasiu au fost asociate cu un risc redus de boli de inimă și accident vascular cerebral.

În plus, cireșele sunt bogate în antioxidanți polifenoli puternici, inclusiv antociani, flavonoli și catechine, care te pot ajuta să-ți  mențineții inima sănătoasă, prin protejarea împotriva daunelor celulare și reducerea inflamației.

5. Ameliorează simptomele artritei și gutei

Datorită efectelor lor antiinflamatorii puternice, cireșele pot reduce simptomele artritei și gutei, un tip de artrită cauzată de acumularea de acid uric ce poate duce la umflături extremităților, inflamații și dureri la nivelul articulațiilor.

Multe studii arată că cireșele ajută la inhibarea stresului oxidativ și la scăderea inflamației prin suprimarea proteinelor inflamatorii, care pot ajuta la reducerea simptomelor legate de artrită.

În plus, pot scădea nivelul de acid uric din organism, fapt ce le face foarte benefice pentru persoanele care suferă de gută.

6. Poate îmbunătăți calitatea somnului

Consumul de cireșe, suc de cireșe sau chiar de tartă cu cireșe poate ajuta la îmbunătățirea calității somnului.

Această proprietate de a favoriza somnul  poate fi atribuită concentrației mari de compuși vegetali din aceste fructe. În plus, cireșele conțin melatonină, o substanță care vă ajută să vă reglați ciclul somn-veghe.

7. Ușor de inclus în dieta ta

Cireșele sunt versatile și foarte delicioase. Atât soiurile dulci, cât și cele mai acrișoare se potrivesc bine cu multe alimente.

Iată câteva modalități de a include cireșe în dieta ta:

  • Savurează-le proaspete, ca o gustare dulce,
  • Asortează cireșe uscate cu fulgi de ciocolată neagră și nucă de cocos și vei avea un desert delicious.
  • Combină cireșe cu fulgi de cereale și migdale sărate,
  • Prepară un compot de cireșe,
  • Fă-ți desert dintr-o tartă congelată sau cireșe dulci și o lingură pe iaurt, fulgi de ovăz sau budincă de chia,
  • Adăugă cireșe tăiate în jumătate, fără sâmburi la o salată de fructe,
  • Încorporează cireșe uscate în produse de patiserie, pentru un plus de dulceață naturală,
  • Adaugă puțin suc de cireșe pe tarte,
  • Prepară o băutură răcoritoare din apă carbogazoasă, suc de cireșe și o felie de lămâie,
  • Adăugă cireșe proaspete sau fierte la înghețată, plăcinte sau alte deserturi.

Posibilitățile de utilizare a cireșelor în bucătărie sunt nesfârșite, așa că nu îți fie teamă să experimentezi.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *