Retailerii francezi vor trebui să informeze cumpărătorii atunci când dimensiunea produselor a fost micşorată fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, în efortul de a combate aşa-numita ”shrinkflaţie”, potrivit Ministerului de Finanţe, transmite Reuters, citată de News.ro
Şhrinkflaţia a devenit o problemă atât pentru consumatori, cât şi pentru guverne, deoarece gospodăriile s-au luptat să facă faţă scăderii puterii de cumpărare în faţa inflaţiei ridicate din ultimii ani.
Din iulie, comercianţii francezi vor trebui să afişeze timp de două luni când cantitatea produselor alimentare şi altor bunuri de consum obişnuite, cum ar fi detergentul, a fost redusă într-un mod care duce la creşterea preţului unitar, a spus ministerul.
“Shrinkflaţia este o fraudă, îi punem capăt. Vreau să reconstruiesc încrederea consumatorilor, iar încrederea merge mână în mână cu transparenţa”, a declarat ministrul de Finanţe Bruno Le Maire, într-un comunicat de vineri.
Preţurile alimentelor au devenit o problemă politică majoră în Franţa anul trecut, după ce inflaţia alimentară a atins un record de 16% în urma negocierilor anuale privind preţurile dintre furnizori şi comercianţi cu amănuntul.
Ca reacţie, guvernul a adoptat o lege prin care să devanseze negocierile pentru acest an şi să facă presiuni asupra companiilor pentru a limita creşterea preţurilor.
Lanţul de supermarketuri Carrefour a aplicat voluntar avertismente de preţ pentru unele produse, în septembrie anul trecut, pentru a pune presiune pe marii producători de bunuri de larg consum precum Nestle, PepsiCo şi Unilever înaintea negocierilor anuale privind preţurile.
”Shrinkflația este o fraudă, îi punem capăt”
Declarația dovedește că guvernanții din Franța nu sunt cu foarte mult diferiți de cei din România.
Ar fi fost o fraudă în cazul în care pe punga de făină ar fi scris “1kg” și în realitate ar fi cântărit 900g. Cât timp cantitatea produselor este corect inscripționată pe ambalaj, nu este fraudă. Eventuala acuzație de tentativă înșelăciune, întrucât produse cunoscute de cumpărători ca fiind ambalate la o anumită cantitate sunt oferite spre vânzare și la alte cantități, mai mici, dar corect inscripționate, este aberantă.
Există pe piața franceză și internațională nenumărate produse ambalate în cantități diferite, iar industria cosmeticelor este un elocvent exemplu, cu parfumuri ambalate în recipiente de 30ml, 50ml, 70ml, sau 100ml care arată asemănător. Sau, poți găsi în magazine în format asemănător Cointreau îmbuteliat la 1l, 700ml, 500ml, 100ml.
Nu ai decât să citești la raft prețul și pe eticheta produsului cantitatea, apoi să decizi dacă îl cumperi. Despre ce fraudă vorbește ministrul specialist în economie Bruno Le Maire ?!
In Romania, hotia prin inflatie este considerata prosperitate prin guvernare de succes, nu frauda.