Rusia devine principalul furnizor de înghețată pentru Uzbekistan, devansând China / Uzbekistan a importat în total, 1.824 de tone, în valoare de 9,4 milioane de dolari

înghețată, arome, fistic, mango, vanilie Sursa foto: Pixabay

În primele șase luni ale anului 2025, Rusia și-a consolidat poziția de lider în rândul exportatorilor de înghețată către Uzbekistan, conform datelor publicate recent de uzdaily.uz.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

În perioada ianuarie-iunie, importurile uzbece de înghețată și produse congelate au crescut cu o treime comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, atingând un volum de 1.824 de tone, cu o valoare totală de 9,4 milioane de dolari.

Importurile de înghețată ale Uzbekistan au crescut 

Importurile de înghețată ale Uzbekistanului au crescut cu 440 de tone suplimentare față de prima jumătate a lui 2024, ceea ce reprezintă o creștere de 1,3 ori a cantității importate.

Din acest total, Rusia a livrat 828 de tone, adică aproape jumătate (45,4%) din înghețata importată de Uzbekistan, consolidându-și astfel poziția de principal furnizor.

Pe locurile următoare în clasamentul exportatorilor s-au situat Kazahstanul, cu 648 de tone, și China, cu 187 de tone. Raportul nu detaliază însă dinamica livrărilor din Rusia, rămânând neclar dacă această creștere se datorează extinderii capacității de producție sau ajustărilor comerciale dintre cele două țări.

Rusia își consolidează influența pe piețele regionale 

Anul trecut, Uzbekistanul a fost al doilea cel mai mare cumpărător de înghețată rusească, achiziționând produse în valoare de 5,2 milioane de dolari, cu 12% mai mult decât în perioada precedentă. Liderul în achizițiile de înghețată rusească în 2024 a fost Kazahstanul, cu 19,8 milioane de dolari, urmat de China, cu 2,7 milioane de dolari, înregistrând o creștere de 1,4 ori față de perioada anterioară.

Creșterea importurilor reflectă nu doar apetitul consumatorilor uzbeci pentru produsele congelate, ci și consolidarea influenței Rusiei pe piețele regionale de produse alimentare, în contextul unor lanțuri de aprovizionare mai stabile și costuri competitive pentru produsele sale.

Pe măsură ce cererea de înghețată continuă să crească în Uzbekistan, tendința este de a monitoriza atent evoluția prețurilor și capacitățile de livrare, pentru a anticipa modul în care Rusia și ceilalți exportatori își vor menține pozițiile în piața din Asia Centrală.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *