Raport obținut de G4Food: Piața locală de vinuri, șampanie premium și băuturi fine va ajunge la valoarea de 715 milioane de lei în următorii cinci ani / Domeniul, influențat de orientarea spre sănătate și wellness: Consumatorii consumă cantități mai mici, dar de calitate superioară

Piața locală de vinuri, șampanie premium și băuturi fine va ajunge la valoarea de 715 milioane de lei în următorii cinci ani Sursa foto: Andrew Brookes / ImageSource / Profimedia

Vânzările de vinuri, șampanie premium și băuturi fine din România vor înregistra o rată de creștere anuală compusă de 8% în următorii cinci ani, în retail și la valoarea curentă (prețurile de azi), și vor ajunge până în 2029 la valoarea de 715 milioane de lei (aproximativ 143 milioane de euro), potrivit raportului „Fine Wines/Champagne and Spirits in Romania”, realizat de compania de cercetare a pieței Euromonitor International. G4Food a primit informațiile-cheie din cercetare.

„Ideea din ce în ce mai răspândită că băuturile alcoolice sunt luxuri accesibile va susține creșterea, pe măsură ce consumatorii cu venituri medii și mici investesc mai mult în mărci premium”, arată raportul.

La sfârșitul acestui an, piața de vinuri, șampanie premium și băuturi fine va avea o valoare de 496 milioane de lei (aproximativ 99,2 milioane de euro), potrivit sursei citate. Creșterea de doar 1% din 2024 va însemna o frânare după un an 2023 excelent, susținut de numărul mare de nunți care au avut loc în țară, reprogramate în urma eliminării restricțiilor COVID-19. Whisky-urile de lux vor fi cea mai performantă categorie anul acesta, cu vânzări în valoare de 23 de milioane de lei și o creștere de 2%.

În următorii cinci ani, șampania fină va înregistra o creștere puternică, potrivit analiștilor Euromonitor, vânzările din România fiind strâns legate de statutul social și de sărbători.

„Tendința actuală de premiumizare ia amploare în cazul vinului și șampaniei, stimulând vânzările pe măsură ce tot mai mulți consumatori acordă prioritate vinului de calitate în detrimentul cantității, aroma și rafinamentul devenind esențiale”, se arată în raport.

În plus, această schimbare a comportamentului de cumpărare este determinată de tendința generală de orientare spre sănătate și wellness, consumul conștient favorizând mărcile de lux. Consumatorii caută să bea cantități mai mici de băuturi, dar de o calitate superioară.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *