Ramen instant bate hamburgerul. Magazinele de proximitate din Coreea de Sud mai numeroase decât restaurantele McDonald’s din întreaga lume

magazine de proximitate corea de sud mcdonald's expansiune foto: unsplash.com

Un fenomen în rapidă expansiune în ultimii ani, în Corea: magazinele  de proximitate cu, plus minus, de toate, informează economedia.ro.

Imaginați-vă că trebuie să ridicați un pachet, să vă încărcați cardul de metrou, să luați prânzul și să retrageți numerar din bancomat. În majoritatea țărilor, acest lucru ar însemna, probabil, călătorii separate la oficiul poștal, stația de metrou, un restaurant și un bancomat. Dar în Coreea de Sud, toate acestea – și multe altele – pot fi făcute la cel mai apropiat magazin. Și probabil că nu va trebui să căutați prea mult un astfel de magazin, povestește CNN.

Coreea de Sud a devenit cunoscută pentru magazinele de proximitate – influencerii  și turiștii se alătură localnicilor la acest tip de magazine tot mai numeroase pe tot teritoriul corean.

La sfârșitul anului trecut, existau peste 55.200 de magazine de proximitate în această națiune de 52 de milioane de locuitori, potrivit Asociației Industriei Magazinelor de Proximitate din Coreea – aproximativ unul la fiecare 950 de persoane.

Acest număr este mai mare decât numărul total de filiale McDonald’s din întreaga lume – și conferă Coreei de Sud cea mai mare densitate de magazine pe cap de locuitor, depășind Japonia și Taiwan, ambele renumite, de asemenea, pentru magazinele lor de proximitate.

Magazinele de proximitate deschise 24/24h

Astfel de magazine sunt foarte diferite față de cele din SUA, care se găsesc, de obicei, în cadrul benzinăriilor sau centrelor comerciale și sunt rar întâlnite în zonele rezidențiale. În marile orașe sud-coreene, precum Seul, magazinele de proximitate sunt prezente la fiecare colț de stradă, uneori pe aceeași stradă existând mai multe puncte de vânzare ale unor companii concurente.

Există câteva lucruri care diferențiază magazinele de proximitate sud-coreene. Pentru început, acestea sunt un ghișeu unic care oferă totul, de la alimente și băuturi la produse de uz casnic și servicii de lifestyle. În aceste magazine, clienții își pot încărca telefoanele, plăti facturile la utilități, retrage numerar, face comenzi online și primi livrări – și, în anumite locații, își pot chiar încărca scuterele electrice, schimba valută și trimite corespondență internațională.

Aceste magazine au devenit locul preferat al angajaților de la birou care iau prânzul rapid, al petrecăreților care au nevoie de o gustare noaptea târziu și al studenților care vor sp guste ceva înainte de orele de la școală.

Cererea a crescut de-a lungul anilor pe măsură ce Coreea de Sud s-a urbanizat. Mai mult de 80% din populație trăiește acum în centre urbane, mulți locuitori părăsind zonele rurale.

Factorul socio-demografic, determinant

Un alt factor este cel demografic. Tot mai puțini sud-coreeni se căsătoresc sau întemeiază familii, ceea ce înseamnă că există mai multe gospodării formate dintr-o singură persoană și adesea cu bugete mai restrânse, având în vedere dificultățile economice cu care se confruntă mulți tineri. Conform unui raport McKinsey publicat în martie anul trecut, în 2021, aproximativ 35% din gospodăriile sud-coreene vor fi formate din persoane singure.

Și, spre deosebire de cupluri sau familii numeroase, care preferă să gătească acasă și să cumpere în cantități mari din magazinele alimentare, cetățenii se orientează către opțiunea ieftină și ușoară a magazinelor de proximitate sau a comenzilor online. Pandemia Covid-19 a contribuit la această tendință, oamenii preferând să comande online sau să cumpere lucruri rapid din magazinele apropiate de casă.

Companiile au profitat de această cerere ridicată prin deschiderea strategică de magazine în interiorul altor locuri de afaceri sau spații de divertisment existente. De exemplu, Seoul are magazine de proximitate în baruri de karaoke și în centrul de artă al orașului.

Toate acestea s-au tradus în profituri uriașe. Între 2010 și 2021, veniturile magazinelor de proximitate coreene au crescut de peste patru ori, de la 5,8 miliarde de dolari la 24,7 miliarde de dolari, depășind supermarketurile și magazinele tradiționale, potrivit McKinsey, care citează compania de cercetare de piață Euromonitor din Londra.

Fenomenul social media

Aceste magazine de proximitate nu sunt populare doar în viața reală – ele câștigă tracțiune și pe rețelele sociale, reflectând fenomenul global pe care mulți îl numesc „valul coreean”.

Exporturile sud-coreene au cuprins întreaga lume în ultimele două decenii, de la K-pop și seriale TV coreene la produse de înfrumusețare, modă și produse alimentare. În ultimul an, obsesia globală pentru articolele coreene și-a îndreptat atenția către magazinele de proximitate din această țară.

O căutare rapidă pe YouTube, TikTok sau Instagram arată o ofertă nesfârșită de videoclipuri despre magazinele de proximitate coreene. În aceste clipuri, influencerii prezintă locurile special amenajate unde se poate mânca ramen instant, analizează gustările și băuturile sau urmează tendințele online, cum ar fi consumul de alimente din magazinele de proximitate timp de o zi întreagă.

Jiny Maeng, o creatoare de conținut stabilită în Australia de origini coreene a început să realizeze videoclipuri pe această temă după ce a văzut clipuri similare care deveneau virale online. Acestea sunt cele mai vizionate conținuturi ale sale, primele trei videoclipuri de pe YouTube adunând un total de 76 de milioane de vizualizări – și alte câteva milioane de vizualizări fiecare pe TikTok și Instagram.

Coreea a devenit un trend în sine … pe social media. Cred că acesta este și motivul pentru care (magazinele de proximitate) sunt atât de populare, deoarece oamenii idolatrizează mersul în Coreea acum, este doar una dintre locațiile de vis în care oamenii vor să meargă. Așadar, pentru un coreean, să vadă cum aceste videoclipuri depășesc online-ul este o experiență foarte interesantă, a explicat ea.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *