În urmă cu câteva zile, în Italia, câția reprezentanți ai Consorțio Parmigiano Reggiano au desfăcut o formă de parmeza veche de 27 de ani și 3 luni. A fost un eveniment simbolic gândit să dea startul unei inițiative în premieră: sâmbătă, 14 iunie, Consorțiul Parmigiano Reggiano intenționează să intre în Guinness Book. Recordul este reprezentat de deschiderea în același timp – ora 18, ora 19 GMT – a nu mai puțin de 18.000 de forme, anunță portalul foodaffairs.it.
Evenimentul este organizat să aibă loc în nu mai puțin de 450 de supermarketuri ale lanțului canadian de retail Loblaw Companies Ltd. Recordul precedent de peste 1.000 de forme deschide simultan, stabilit în 2014.
Inițiativa face parte din calendarul lunii patrimoniului italian (Italian Heritage Month), un moment important pentru comunitatea italiană din Canada și o ocazie perfectă pentru a promova unul dintre cele mai recunoscute simboluri ale tradiției agroalimentare italiene în lume. Canada este în prezent a cincea piață de export pentru acest produs cu denumire de origine protejată (DOP), cu peste 3.500 de tone exportate în 2024, ceea ce reprezintă o creștere de 24,5% față de anul precedent.
Un eveniment dedicat culturii gastronomice italiene
Evenimentul va implica sute de profesioniști din domeniu, chefi, pasionați și consumatori, oferind experiențe imersive în ceea ce se consideră valoarea culturale și gastronomică a Parmigiano Reggiano. Momentul culminant este programat să aibă loc la Toronto, în magazinul Loblaws Maple Leaf Gardens, unde vor fi deschise 20 de roți de brânză în prezența reprezentanților Consorțiului Parmigiano Reggiano, ai Loblaw Companies Ltd. și a cunoscutului chef și prezentator TV canadian David Rocco.
Toate supermarketurile participante vor oferi vizitatorilor posibilitatea de a asista în direct la deschiderea formelor, de a degusta Parmigiano Reggiano și de a participa la activități experiențiale, demonstrații culinare și sesiuni foto concepute pentru a celebra excelența produselor „made in Italy”.
„Cu peste 3.500 de tone exportate și o creștere de 24,5% față de anul precedent, Canada se confirmă drept una dintre piețele cu cel mai mare potențial pentru DOP-ul nostru”, a declarat Nicola Bertinelli, președintele Consorțiului. „Aceste cifre reflectă o cerere tot mai mare din partea consumatorilor atenți, care apreciază calitatea, autenticitatea și tradiția. Brânza noastră este mai mult decât un aliment: este un simbol al stilului de viață italian, capabil să unească generații și culturi diferite din întreaga lume”, a mai comentat acesta.
Conform datelor oficiale, cifra de afaceri a consorțiului care produce și comercializează parmezanul a fost anul trecut de 3,2 miliarde de euro, în creștere constantă an de an.