Manufaktura se extinde: Cafenelele vor include și gelaterii / Prima a fost deschisă într-un mall din București / „Înghețata pe care o avem noi este înghețată de specialitate, este un nou concept pentru România”

Sursa foto Facebook Manufaktura Sursa foto Facebook Manufaktura

Octavian Muntean, proprietarul lanțului de cafenele Manufaktura The Coffee Shop Restaurant, face un nou pas în afaceri și intră pe segmentul de înghețată. Primul spațiu Manufaktura care include și gelaterie, sub denumirea de Manufaktura del Gelato, a fost inaugurat în cadrul locației din Mega Mall, București, notează Profit.ro.

„Am deschis Manufaktura del Gelato în cadrul locației noastre de la Mega Mall, pe care am remodernizat-o. Și, cel mai probabil, vom introduce conceptul de gelato în toate locațiile noastre, dar și în cele noi pe care urmează să le deschidem. E un test pe care vrem să-l facem, iar după aceea vrem să replicăm conceptul și să-l scalăm”, a declarat Octavian Muntean.

Conform sursei citate, noul concept aduce pe piață o înghețată artizanală, realizată din ingrediente fresh, provenite din zone de origine controlată, de la producători recunoscuți. „În primul rând vrem să acoperim segmentul acesta de gelato. Vrem să fim prezenți și acolo. Înghețata pe care o avem noi este înghețată de specialitate, este un nou concept pentru România. Este o înghețată diferită față de ce există pe piață, este o înghețată artizanală, din produse fresh, din zone de origine controlată, de la producători consacrați de materii prime pentru înghețată”.

Deși business-ul cu înghețată este unul sezonier, Muntean consideră că prezența Manufaktura în centre comerciale va atenua fluctuațiile de vânzări.

„Gelateria va funcționa permanent. Chiar dacă este un business de sezon, cu un impact foarte mare sezonier, cu creșteri și cu vârfuri în perioada de vară și perioada caldă, ținând cont că avem locații și în zone de mall-uri, sperăm că această diferență să nu fie foarte mare. În plus, piața de înghețată este o piață în creștere, în formare”.

Manufaktura își reia extinderea națională, având în plan inaugurarea unei locații în Iași

În prezent, rețeaua Manufaktura The Coffee Shop Restaurant cuprinde opt locații în București, sub două formate: Manufaktura The Coffee Shop și Manufaktura The Coffee Shop Restaurant, plus un pop-up store în cadrul Mega Image Băneasa. Odată cu lansarea noului concept, multe dintre aceste locații vor integra și gelateria Manufaktura del Gelato.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Deși în 2018 compania a făcut un prim pas în afara Bucureștiului, deschizând două locații în Timișoara, acestea au fost închise din cauza efectelor pandemiei. Acum, Manufaktura își reia extinderea națională, având în plan inaugurarea unei locații în Iași, în cadrul Mall Moldova, pe 17 aprilie.

„Următoarea locație va fi la Iași, în Mall Moldova, pe care o vom inaugura pe 17 aprilie. Pentru anul acesta, mai vrem să deschidem două locații în Militari Shopping Center și în DN1 Value Center. Și mai suntem în niște negocieri cu alți dezvoltatori, dar momentan, nu avem semnat nimic. Ne focusăm însă pe București”.

Planuri de dezvoltare și finanțare

Manufaktura analizează și posibilitatea atragerii unei finanțări pentru accelerarea expansiunii. „Da, suntem în discuții în continuare cu câțiva investitori. Momentan nu avem nimic concret pe masă, vreun deal. Până la finalul anului cu siguranță nu o să avem nimic. Poate începând cu 2026”.

În 2024, rețeaua Manufaktura a înregistrat vânzări de 4,6 milioane de euro. Pentru 2025, Octavian Muntean estimează o creștere cu 20-25% fără deschiderile noi, iar dacă planurile de expansiune se concretizează, cifra de afaceri ar putea crește chiar și cu 50%, în funcție de momentul inaugurărilor.

Business-ul Manufaktura este deținut de Octavian Muntean, care deține 82% din acțiuni, și Robert Redeleanu, fostul CEO al UPC România, care controlează 18% din companie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *