Grupul olandez Friesland Campina, proprietarul brandului de lapte Napolact, vrea să vândă afacerea din România/ Sole Mizo din Ungaria, în spatele căreia se află Sandor Csanyi, ar fi cel mai interesat cumpărător

lapte Foto: Unsplash

Grupul olandez FrieslandCampina, care deţine brandul Napolact, unul dintre cele mai puternice branduri din sectorul lactatelor, vrea să vândă operaţiunile de pe plan local, scrie ZF. Ştirea a apărut prima dată pe platforma Bizlawyer. 

Conform surselor din piaţă, dacă tranzacţia ar fi realizată, aceasta s-ar ridica la 60-70 de milioane de euro.

FrieslandCampina are două unităţi de producţie, în Baciu (jud. Cluj)  şi Târgu Mureş, dar de-a lungul timpului a renunţat la mai multe fabrici.

Potrivit surselor ZF, printre companiile interesate de achiziţia producătorului de lactate se numără Sole Mizo, parte a grupului ungar Bonafarm, dar şi grupul francez Danone. Dacă Danone are o unitate de producţie în Capitală, Sole Mizo are doar import şi distribuţie. În spatele Sole Mizo se află miliardarul maghiar Sandor Csanyi, care este preşedintele grupului bancar OTP.

În piaţa de procesare a laptelui, FrieslandCampina este al cincilea jucător ca afaceri, după Albalact, Danone, Olympus şi Hochland, toate făcând parte din grupuri străine.  În 2023 (ultimele date disponibile), FrieslandCampina a avut o cifră de afaceri de 564 mil. lei, în scădere cu 2% faţă de anul precedent, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. De asemenea, compania a raportat o pierdere de 200.000 de lei, faţă de un câştig de peste 200.000 de lei în 2022. În 2023, compania a avut un număr mediu de 491 de salariaţi.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Compania lucrează cu peste 1.000 de fermieri locali, conform celor mai recente date, şi colectează zilnic 300.000 de litri de lapte.

FrieslandCampina România este parte a companiei olandeze Royal FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume.

FrieslandCampina este prezentă pe piaţa românească cu mărcile Napolact, Campina şi Dots şi oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt şi gustări pe bază de lapte. De departe, Napolact este cel mai puternic brand din portofoliul grupului în România. În prezent, Napolact este unul dintre cele mai vândute branduri de lactate, care are în portofoliu lapte, iaurturi, brânzeturi, unt, dar şi alte produse.

FrieslandCampina este una dintre cele mai mari cooperative din domeniul lactatelor din lume. În total, cooperativa are peste 9.400 de ferme membre şI 14.600 de femieri în Olanda, Belgia şI Germania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *