Nestlé USA a anunțat miercuri că va elimina complet coloranții alimentari sintetici din portofoliul său de produse alimentare și băuturi din SUA până la mijlocul anului 2026. Compania, parte multinaționalei Nestlé, a precizat că tranziția va fi finalizată în următoarele 12 luni și că peste 90% dintre categoriile sale actuale de produse deja nu mai conțin coloranți sintetici, scrie agenția Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Decizia vine după ce responsabilul american pentru sănătate, Robert F. Kennedy Jr., a lansat un plan de eliminare a coloranților alimentari sintetici din lanțul alimentar din SUA, cu scopul de a combate afecțiuni precum ADHD, obezitatea și diabetul.
Nestlé USA se alătură altor companii precum Conagra Brands, General Mills și Kraft Heinz, care au anunțat măsuri similare pentru eliminarea coloranților artificiali din produsele lor.
Conagra Brands a declarat recent că va elimina coloranții sintetici din produsele sale congelate din SUA până la sfârșitul acestui an și va înceta să mai vândă produse cu coloranți artificiali în școlile K-12 (clasele 1–12) până în anul școlar 2026–2027.
La începutul lunii, și General Mills a anunțat că va elimina coloranții artificiali din toate produsele sale retail din SUA, inclusiv cereale și alimente distribuite în școli, până în vara anului 2026.
Kraft Heinz a transmis, la rândul său, că nu va mai lansa produse noi care conțin coloranți artificiali în SUA și intenționează să elimine coloranții sintetici din produsele existente până la sfârșitul lui 2027.
Mai multe companii din sectorul alimentelor ambalate, precum W.K. Kellogg și Tyson Foods, sunt în proces de reformulare a produselor pentru a exclude coloranții artificiali și lansează articole noi fără coloranți sintetici.