De la bere și băuturi răcoritoare, dozele de aluminiu încep să cucerească și lumea vinului și a cocktailurilor. Devin o alternativă tot mai convenabilă, atât de mult încât ambalajele din sticlă încep să piardă tot mai mult teren. Așa se face că noul mod de a consuma băuturi în Statele Unite dar și Marea Britanie se schimbă major.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit raportului pe 2025 al Silicon Valley Bank, citat de Corriere della Sera, privind starea industriei vinului din Statele Unite, produsele gata de băut (ready to drink) au crescut cu 29,3%, ceea ce echivalează cu venituri anuale de 18 miliarde de dolari. Este vorba doar de piața americană, dar tendința se extinde și în Europa.
O creștere a acestui tip de consum exista deja în 2021, dar între 2023 și 2024 creșterea a fost neașteptat de mare. În Italia, de exemplu, tot mai multe crame încep să distribuie vinuri în doze de aluminiu, grație și designul atrăgător tipic berilor artizanale. Câteva exemple? De exemplu, linia Miss Giulia prezentată la târgul Vinitaly la ediția din 2022. Mai recent, și consorțiul Garda Doc a început să își distribuie astfel produsele. În timp ce în Regatul Unit este în creștere considerabilă un nou brand care produce conserve cu băuturi monodoză: BuzzBalls.
Moda acestei veri la Londra
Potrivit cotidianului britanic The Guardian, în Regatul Unit băuturile la doză de aluminiu au creat o adevărată modă în această vară: există în culori diferite, în funcție de băuturile pe care le conțin. Printre ele: Strawberry ‘Rita, Pineapple Jalapeno, Espresso Martini și Lime ‘Rita Chiller.
„Le poți cumpăra de la magazin de la colț sau înainte să urci în tren”, a explicat pentru ziarul britanic Freya McCann, 29 de ani, care lucrează în vânzări la Edinburgh. Iar stilul pop și prețul competitiv au făcut ca Merrilee Kick, fondatoarea companiei, să devină în 2022 a 89-a cea mai bogată femeie „self-made” din lume, an în care și-a vândut brandul.
Cum se explică succesul?
Dozele de aluminiu se reciclează mai ușor decât sticla, sunt mai comode și mai ușoare. Sunt produse „perfecte pentru o petrecere”, după cum a spus un alt tânăr intervievat de The Guardian, comentând succesul BuzzBalls. Dar, înainte de orice, dozele de aluminiu costă mai puțin decât sticlele.
O sticlă de tequila o termini în decurs de câteva luni, dar o doză de 3 lire sterline este mult mai tentantă pentru portofel decât o sticlă de 30 de lire, a amintit Hannah Crosbie, critic de vin. Consumul în localuri costă mai mult, peste tot în lume, iar alternativele monodoză, la preț mic, sunt din ce în ce mai apreciate.

foto: wineanorak.com





