Doar un sfert dintre români merg la cumpărături cu o listă, indică răspunsurile unui chestionar intern la care au răspuns cititorii G4food

lista de cumparaturi, risipa alimentara, obiceiuri de consum Foto caracter ilustrativ / Sursa: Pexels

Dacă în ce privește deschiderea spre achiziția și consumul de produse alimentare care stau să expire românii par să stea destul de bine, în ce privește tipul de organizare la cumpărături și acasă legat situația pare mai puțin optimistă.

Conform răspunsurilor unui chestionar adresat cititorilor G4food.ro, pare că cei mai mulți români merg la cumpărături fără o listă clară cu ceea ce au de cumpărat. Mai precis, conform răspunsurilor la chestionar, doar circa 25% își fac o listă de cumpărături, în timp ce restul de 75% aleg produse la libera inspirație.

Un alt capitol nu prea demn de laudă când vine vorba de practicile anti risipă: doar aproximativ 16% congelează alimentele, în timp ce circa 83% nu congelează. În același timp, sub un sfert dintre cei peste 1000 de respondenți la chestionar au declarat că donează ceea ce știu că nu pot consuma, adică 21%. Față de peste 78% care nu donează.

Însă, partea bună e că circa 60% din total au spus că în general nu aruncă alimentele. Dar dacă analizăm ce se aruncă – adică structura risipei alimentare  la nivel domestic- cel mai mult se aruncă mâncare gătită, aproape 25% din totalul alimentelor care ajung la gunoi. Urmată de fructe și legume, produse de panificație, și abia apoi carne sau lactate.

La chestionar au răspuns circa 1300 de persoane, dintre care 55% bărbați și 44 % femei, cei mai mulți (87%) fiind din mediul urban. Ca și grupe de vârstă, 47% dintre respondenți au între 36-49 de ani, 27% au 50-65 de ani, 15% între 26-35 de ani. Totodată, 9% sunt persoane peste 66 de ani și doar 2% au între 18 și 25 de ani.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *