Compania Kraft Heinz se confruntă cu un proces colectiv la nivel național în Statele Unite, legat de etichetarea produsului său Kraft Macaroni & Cheese cu afirmația „fără conservanți artificiali” – acuzație care, conform reclamanților, ar fi indus în eroare consumatorii, notează FoodBev.com.
David Hayes, Kamilah Galbreth și Taylor Ambroisno, cei trei reclamanți, au intentat proces companiei, invocând acuzații de fraudă, îmbogățire fără temei și încălcări ale legilor de protecție a consumatorilor din diferite state.
În plângerea depusă la Tribunalul Districtual al SUA din districtul nordic al statului Illinois, consumatorii din Illinois, California și New York susțin că produsul Mac & Cheese a fost comercializat ca neavând „arome, conservanți sau coloranți artificiali”. Cu toate acestea, aceștia afirmă că produsul conține acid citric și fosfați de sodiu, despre care spun că sunt derivați artificial și acționează ca și conservanți. Reclamanții solicită despăgubiri financiare și măsuri care să împiedice compania să continue să eticheteze produsele astfel.
Ingredientele contestate
Reclamanții acuză Kraft Heinz că folosește o formă sintetică de acid citric, produs dintr-un tip de mucegai negru numit Aspergillus niger. În plângere, aceștia menționează că „aproximativ 99% din acidul citric fabricat la nivel mondial (spre deosebire de cel care apare natural) este cultivat din Aspergillus niger”.
De asemenea, se face referire la utilizarea fosfaților de sodiu, care, deși nu sunt exclusiv folosiți ca și conservanți, sunt frecvent întâlniți în produsele alimentare precum brânza. Reclamanții afirmă că acești compuși sunt sintetizați artificial și nu există în natură sub formă de compuși puri sau minerale pure, precum sarea obișnuită.
Cererea reclamanților de a impune măsuri pentru modificarea etichetării produsului a fost respinsă
Kraft Heinz a depus o cerere de respingere a cazului, care a fost parțial acceptată și parțial respinsă de judecătoarea districtuală Mary Rowland. Aceasta a concluzionat că „acuzațiile reclamanților privind natura artificială și funcția conservanților sunt plauzibile”, permițând astfel continuarea procesului pentru acuzațiile de protecție a consumatorilor și îmbogățire fără just temei.
Totuși, cererea reclamanților de a impune măsuri pentru modificarea etichetării produsului a fost respinsă.
Reacția companiei Kraft Heinz
Un purtător de cuvânt al companiei a declarat pentru publicația FoodBev: „Generații de familii s-au bucurat de Kraft Macaroni & Cheese, care nu conține arome, conservanți sau coloranți artificiali. Susținem în totalitate calitatea produsului nostru și suntem mândri de acesta. Suntem convinși că acest proces este nefondat și așteptăm cu nerăbdare să ne susținem cauza în instanță”.