Bloomberg: Furturile din magazinele germane au crescut din nou, atingând un nou maxim istoric / Pierderile retailerilor au trecut de 4,95 miliarde de euro

Furturi în magazine ID 4709220 © Diego Vito Cervo | Dreamstime.com

Furturile din magazinele germane au crescut din nou, atingând un nou maxim istoric, transmite Bloomberg, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Un studiu publicat marţi de institutul de cercetări EHI Retail Institute din Koln arată că pierderile de inventar în Germania au urcat anul trecut până la 4,95 miliarde de euro, în creştere cu 3% comparativ cu 2023 şi cel mai mare număr înregistrat vreodată. Creşterea se datorează în mare parte unui avans de aproape 5% al furturilor clienţilor din magazine, până la 2,95 miliarde de euro. La rândul lor, angajaţii magazinelor au fost responsabili pentru pierderi de aproximativ 890 milioane de euro. Restul pierderilor a fost provocat de furnizori, personalul de serviciu sau erori organizaţionale precum etichetare incorectă.

Raportul, bazat pe datele furnizate de 98 de retaileri din Germania, care operează peste 17.000 de magazine, a ajuns la concluzia că furturile şi eforturile de prevenţie împing preţurile în sus cu aproximativ 1,5%. Sectorul de retail din Germania asigură aproximativ trei milioane de locuri de muncă şi generează vânzări anuale de aproximativ 630 de miliarde de euro.

Germania nu este singura ţară care se confruntă cu această problemă

Una dintre principalele provocări, susţin autorii studiului, o reprezintă rolul crescut al grupărilor infracţionale organizate, care sunt considerate vinovate pentru aproximativ o treime din pierderile totale de inventar înregistrat anul trecut. Studiul precizează că hoţii ţintesc în special articolele mici, dar cu valoare mare, precum alcoolul şi cafeaua din supermarketuri, aparatele de ras şi parfumurile din farmacii şi produsele electronice şi hainele de firmă.

În acelaşi timp, inflaţia a făcut produsele de zi cu zi mai scumpe. „Este greu de spus dacă oamenii pur şi simplu nu îşi mai permit anumite articole sau dacă este o formă de protest faţă de faptul că trebuie să plătească preţuri atât de mari”, susţin autorul studiului, Frank Horst.

Germania nu este singura ţară care se confruntă cu această problemă. De la încheierea pandemiei, furturile din magazine au crescut în mai multe părţi din Europa şi SUA, ceea ce a obligat magazinele să angajeze detectivi interni, să pună dispozitive de blocare la produsele afişate şi să introducă software sofisticate de supraveghere. Avansul sistemelor de tip self-checkout ar putea să contribuie şi el la creşterea furturilor, ceea ce i-a obligat pe mulţi retaileri să oblige clienţii să îşi scaneze bonul înainte de ieşire.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *