Restaurantele din Japonia folosesc roboți cu urechi de pisici / Se mişcă cu pricepere, fără efort, între mese, în timp ce menţin echilibrate mâncărurile fierbinți pe tăvi

Sursa foto: Agence / Bestimage / Profimedia Sursa foto: Agence / Bestimage / Profimedia

Datorită unei forțe de muncă în scădere, Japonia a devenit un teren de testare pentru asistenții roboți în multe domenii. În mai multe restaurante din inima orașului Tokyo, roboții pisici se mişcă cu pricerepe, fără efort, între mese, în timp ce menţin echilibrate mâncărurile fierbinți pe tăvi. Cu o mișcare din ureche și un „Miau!” vesel! ei semnalează preparatele proaspăt servite, scrie portalul de ştiri ungar Origo. Roboții pisici au fost dezvoltați de cel mai mare lanț de restaurante cu deservire la masă din țară, care a implementat aproximativ trei mii asemenea roboţi pentru a ajuta chelnerii în timpul turelor aglomerate, potrivit Rador Radio România, citat de Tech Rider.

Dar este departe de a fi singura companie care angajează roboți în Japonia. Din cauza îmbătrânirii populației și a scăderii forței de muncă, întreprinderile japoneze apelează din ce în ce mai mult la automatizare pentru a-și menține operațiunile. Această schimbare poate fi observată în special în industria serviciilor.

Țara se confruntă cu probleme demografice de ani de zile, iar situația se înrăutățește: potrivit Institutului Recruit Works, țara se va confrunta cu o penurie uluitoare de forță de muncă de 11 milioane de oameni până în 2040, iar conform estimărilor Guvernului, până în 2065 aproape 40% din populația Japoniei va avea 65 de ani sau mai mult.

Din cauza scăderii numărului de tineri lucrători și a politici stricte de imigrare, companiile sunt nevoite să-și regândească funcţionarea lor.

Roboții sunt din ce în ce mai folosiți în sectorul serviciilor. Inițial au fost considerate mai mult o curiozitate decât o soluție reală, dar acum și-au dovedit eficiența. Acești asistenți automatizați nu sunt proiectați să înlocuiască munca umană, ci să o susțină, astfel companiile pot angaja mai uşor chiar şi lucrători în vârstă sau străini care ar putea avea dificultăți cu munca fizică sau din cauza limbii.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


În plus, roboții sunt adesea echipați cu senzori 3D, permițându-le să navigheze în spații aglomerate și să transporte tăvi grele.

Dar sunt, de asemenea, din ce în ce mai folosiți în îngrijirea vârstnicilor: ajută la ridicarea bâtrinilor, le monitorizează sănătatea, le oferă companie, urmărește semnele vitale și ajută la mobilitate.

„Având în vedere societatea care îmbătrânește rapid și rata natalității în scădere, în viitor vom avea nevoie de sprijinul roboților în îngrijirea medicală, îngrijirea persoanelor în vârstă și în viața noastră de zi cu zi”, a declarat Shigeki Sugano, profesor la Universitatea Waseda, portalului științific online ZME Science.

Însă, accentul nu se pune doar asupra locurilor de muncă, ci și asupra economiei. Succesul roboților depinde de un factor crucial: acceptarea publicului. Dacă oamenii nu vor ca un robot să-și servească cafeaua, nu o vor folosi, oricât de eficient ar fi acesta. De aceea, Japonia este văzută ca un teren de testare pentru restul lumii.

Țara este de mult lider în domeniul roboticii, iar una dintre cheile acestui lucru este atitudinea culturii japoneze față de automatizare. Spre deosebire de unele țări occidentale, unde robotizarea este adesea însoțită de temeri de pierderea locurilor de muncă, Japonia vede roboții mai degrabă un ajutor decât o amenințare și sunt acceptați ca o completare a forței de muncă umane lipsă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *