Opt din zece beneficiari ai tichetelor de masă au o stabilitate financiară îmbunătăţită (studiu)

Eticheta curată Foto: Freepik

Peste trei sferturi dintre utilizatorii tichetelor de masă (78%) raportează o stabilitate financiară îmbunătăţită, în timp ce 63% dintre beneficiarii tichetelor sociale declară o reducere a stresului financiar, arată rezultatele unui studiu de specialitate, publicat vineri.

Potrivit cercetării YouGov Shopper Intelligence, ambele tipuri de beneficii contribuie semnificativ la creşterea calităţii vieţii. Astfel, pe lângă confortul financiar, 56% dintre utilizatorii de tichete de masă şi 50% dintre utilizatorii de tichete sociale percep o îmbunătăţire a sănătăţii fizice de când au început să primească beneficiile.

Ponderea este şi mai ridicată în ceea ce priveşte percepţia unei îmbunătăţiri a sănătăţii mintale, resimţită de către 64% dintre deţinătorii de tichete de masă şi de şase din zece (60%) dintre cei care primesc tichete sociale, transmite Agerpres.

În context, studiul arată că, în cazul ambelor tipuri de beneficiari, aproape jumătate au dezvoltat obiceiuri mai sănătoase de consum: în cazul tichetelor de masă, 22% dintre respondenţi au declarat că sunt mai atenţi la dieta familiei, alţi 22% raportând un consum mai mare de legume şi fructe proaspete, iar 11% afirmă că mănâncă mai regulat sau împreună cu colegii de muncă.

Pe de altă parte, deţinătorii de tichete sociale au raportat efecte similare, dar cu un impact diferit: 24% consumă mai multe legume şi fructe, 13% acordă mai multă atenţie dietei familiei, iar 17% au început să mănânce mai regulat sau împreună cu colegii de muncă.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


În plus, ambele tipuri de beneficii au modelat şi comportamentul de cumpărare al utilizatorilor, o treime dintre respondenţi afirmând că şi-au crescut frecvenţa cumpărăturilor şi numărul de produse de larg consum achiziţionate. În ceea ce priveşte preferinţele de cumpărare, utilizatorii tichetelor sociale se orientează în principal către magazinele tip discount, în timp ce cei care primesc tichete de masă au o afinitate crescută pentru magazinele de tip hypermarket.

Totodată, ambele grupuri manifestă o preferinţă ridicată pentru produsele aflate la promoţie şi mărcile proprii, însă cheltuielile variază: unul din trei beneficiari ai tichetelor de masă utilizează întreaga sumă la o singură achiziţie, pe când jumătate dintre utilizatorii tichetelor sociale preferă să împartă suma primită pe mai multe sesiuni de cumpărături, subliniind nevoi şi strategii financiare diferite.

Conform documentului, atât în ce priveşte tichetele de masă, cât şi cele sociale, două treimi dintre utilizatori au declarat că, în lipsa lor, ar fi nevoiţi să reducă semnificativ bugetul alocat alimentelor, să cumpere produse mai ieftine, de calitate inferioară sau în cantităţi mai mici.

De asemenea, 79% dintre cei care beneficiază de tichete sociale au declarat că suma primită este semnificativ mai mică în comparaţie cu nevoile lor lunare de alimente.

Studiul a fost desfăşurat pe un eşantion de 1.220 de gospodării, reprezentativ pentru trei segmente: 776 de deţinători de tichete de masă, 193 de deţinători de tichete sociale şi 251 de gospodării care nu au acces la astfel de beneficii.

Datele au fost colectate exclusiv online, în perioada 5-15 august 2024, prin intermediul Consumer Panel Services YouGov Shopper Intelligence.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *