Ryanair cere limitarea vânzării de alcool în aeroporturi / Solicitarea vine într-un moment în care compania aeriană a dat în judecată un pasager, după ce comportamentul acestuia a determinat o deviație de zbor

Sursa foto: Pickpik Sursa foto: Pickpik

Ryanair solicită autorităților europene să impună o limită de două băuturi alcoolice pentru pasageri înainte de îmbarcare, în scopul de a reduce comportamentele disruptive la bordul aeronavelor. Solicitarea vine într-un moment în care compania aeriană irlandeză a dat în judecată un pasager pentru 15.000 de euro, după ce comportamentul acestuia a determinat o deviație de zbor, informează Euronews.

„Este timpul ca autoritățile europene să ia măsuri pentru a limita vânzarea de alcool la aeroporturi”, a declarat Ryanair într-un comunicat oficial. „Nu înțelegem de ce pasagerii de la aeroporturi nu sunt limitați la două băuturi alcoolice (folosind aceeași metodă ca la vânzările de duty-free), deoarece aceasta ar duce la un comportament mai sigur și mai civilizat al pasagerilor la bord și o experiență de călătorie mai sigură pentru pasageri și echipaje în toată Europa”.

Vânzările de alcool sunt deja limitate pe zboruri

Cererea vine după incidentul din aprilie 2024, când comportamentul unui pasager pe un zbor de la Dublin la Lanzarote a fost atât de deranjant încât aeronava a fost nevoită să se redirecționeze către Porto, Portugalia, pentru siguranță. Pasagerul a fost acuzat de „comportament inacceptabil” și, pe lângă costurile legate de redirecționare, compania a fost nevoită să plătească cazarea și mesele pentru echipajul de zbor și cei peste 160 de pasageri care au rămas o noapte în Porto.

Ryanair a subliniat că vânzările de alcool sunt deja limitate pe zboruri, dar a adăugat că pasagerii pot consuma alcool în exces la aeroporturi înainte de îmbarcare, mai ales în cazul întârzierilor, fără restricții similare. În prezent, agențiile de aviație sunt preocupate de numărul în creștere al incidentelor disruptive la bord, care includ violență, abuz verbal, hărțuire sau alte pericole pentru sănătate, cum ar fi fumatul.

Raportările despre comportamente deranjante la bordul aeronavelor au crescut în ultima perioadă

În urma incidentului din aprilie 2024, Ryanair a calculat costurile suplimentare generate de deviația zborului: peste 160 de pasageri și 6 membri ai echipajului au fost obligați să rămână o noapte la Porto. Compania a trebuit, de asemenea, să pună la dispoziție o aeronavă suplimentară și echipaj pentru zborul de întoarcere din Lanzarote la Dublin. Costurile totale au fost semnificative, incluzând 7.000 de euro pentru cazare și mese, 2.500 de euro taxe de aterizare și manipulare, 1.800 de euro pentru echipajul de înlocuire și 2.500 de euro în taxe legale în Portugalia.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Raportările despre comportamente deranjante la bordul aeronavelor au crescut în ultima perioadă, deși incidentele rămân relativ rare. Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației a semnalat o creștere a numărului și severității acestor incidente din 2020, iar Asociația Internațională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a subliniat importanța consumului responsabil de alcool și prevenirea îmbarcării pasagerilor prea intoxicați.

În Statele Unite, Administrația Federală a Aviației a raportat 2.102 incidente de comportament deranjant în 2024, care au dus la amenzi de 7,5 milioane de dolari (aproximativ 7,3 milioane de euro), iar acest număr a crescut cu 1% față de 2023. Totuși, aceste incidente sunt mult mai reduse față de vârful atins în 2021, când s-au înregistrat 5.973 de cazuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *