O schimbare pe cât de radical posibil: famiglia Tonazzo, dintr-o localitate din zona Padova, în Italia, activează din 1888 în domeniul producției și prelucrării cărnii. Practic, generații la rând ale familiei și-au legat numele de această activitate economică, familia este cunoscută în zonă pentru că generații la rând s-au ocupat cu asta. Însă, de curând a decis o schimbare ca o curbă în U: reconvertește complet activitatea și va produce exclusiv alimente vegetale, scrie publicația fruitbookmagazine.it.
Mai exact, business-ul cu carne va lua oficial sfârșit pe 31 decembrie al acestui an, pentru ca de la 1 ianuarie toate energiile să fie dedicate business-ului cu proteine vegetale. Nu este vorba chiar de o incursiune în necunoscut, pentru că grupul începuse de mai multă vreme să dezvolte și produse vegetale, însă este, oricum, o decizie radicală și cu o încărcătură importantă de semnificații – un semn al vremurilor.
Deja din anii ’90 grupul Tonazzo începuse să diversifice producția în direcția produselor vegetale, sub brandul Kioenne. Ajungând, astfel, să se impună în prezent ca lider de piață în zona gastronomiei vegetale în Italia.
O decizie radicală, din rațiuni etice
”Dăm astăzi startul celei de a treia revoluții în cadrul firme noastre și sperăm, la fel cum sperăm de la întregul sector, să fie gest de responsabilitate față de mediu și față de bunăstarea generațiilor viitoare. Familia noastră activează în domeniul cărnii de cinci generații dar, în același timp, de aproape 40 de ani, a activat un proces de schimbare de neoprit, introducând pe piață produse alternative, pe bază de proteine vegetale. Cu aceși spirit inovativ și vizionar anunțăm astăzi decizia de a închide toate activitățile noastre din sectorul cărnii, ca să ne concentrăm forțele și investițiile în domeniul proteinelor vegetale”, a spus Stefano Tonazzo, CEO al grupului.
Este o alegere pe care familia a analizat-o de mai mult timp și a discutat-o cu colaboratorii, a mai spus el, și reprezintă contribuția grupului la „salvarea planetei și la o alimentație tot mai conștientă. Ca actori și totodată precursori ai acestui domeniu, simțim responsabilitatea față de generațiile viitoare și dorim să contribuim la apărarea planetei de la deteriorarea sa graduală. Suntem conștienți că trebuie să ajutăm oamenii să aibă mai multă grijă de starea lor de bine începând cu alimentația. Vrem să ne oferim și noi contribuția la schimbare și la un proces de conștientizare colectivă și suntem convinși că piața și consumatorii ne vor urma”, a mai explicat managerul în declarația de presă oc azionata de anunțul reconvertirii totale a producției.
Produsele vegetale, un business în creștere
Unitățile de producție ale firmei din regiunea Veneto vor rămâne active și vor continua să producă alimente vegetale cu un înalt conținut de legume și de leguminoase de calitate. Astăzi, au amintit reprezentanții firmei, gama Kioenne este compusă deja de circa o sută de produse, pe care 2,3 milioane de italieni le apreciază, au mai explicat reprezentanții grupului cu ocazia anunțului de reconvertire. Cifra de afaceri a mărcii a fost anul trecut de peste 53 de milioane de euro, iar în acest an se așteaptă o creștere până la circa 65 de milioane.
Decizia vine și într-un context de piață în care consumul de carne scade. Potrivit datelor oficiale în Italia, în 2024 jumătate din italieni au redus consumul de carne, iar acest trend caracterizează mai mult sau mai puțin toate țările occidentale.