McDonald’s a raportat cea mai mare scădere a vânzărilor în SUA de la apogeul pandemiei de Covid-19, pe fondul unei scăderi accentuate a încrederii consumatorilor cauzate de noile tarife comerciale impuse de fostul președinte Donald Trump, conform Financial Times.
Potrivit rezultatelor financiare publicate joi, vânzările comparabile, adică în restaurantele deschise de cel puțin un an, au scăzut cu 3,6% în primul trimestru al acestui an, încheiat în martie. Această evoluție negativă este atribuită în principal reducerii numărului de clienți. Analiștii anticipaseră un declin mai moderat, de aproximativ 1,4%, potrivit datelor Visible Alpha. Este al doilea trimestru consecutiv în care McDonald’s înregistrează scăderi ale vânzărilor în SUA și cea mai mare scădere din ultimii cinci ani, după prăbușirea de 8,7% din vara anului 2020.
Scăderea vânzărilor a venit pe fondul unei deteriorări rapide a sentimentului consumatorilor spre finalul trimestrului, când noile taxe vamale impuse de Trump au destabilizat piețele financiare și au alimentat temerile americanilor privind siguranța locurilor de muncă.
Directorul executiv al companiei, Chris Kempczinski, a declarat că „consumatorii se confruntă astăzi cu incertitudine”.
Veniturile totale ale McDonald’s au scăzut cu 3%, ajungând la 5,96 miliarde de dolari
Rezultatele McDonald’s vin în contextul în care și alte lanțuri de restaurante americane, precum Starbucks și Chipotle Mexican Grill, au raportat vânzări sub așteptări în primul trimestru. Pe de altă parte, Taco Bell, parte din grupul Yum Brands, a raportat o creștere de 9% a vânzărilor comparabile în SUA.
Cu toate acestea, acțiunile McDonald’s au crescut cu peste 10% de la începutul anului, contrar tendinței pieței bursiere, investitorii mizând pe faptul că produsele accesibile ale companiei vor atrage clienți într-un context economic dificil. Potrivit datelor oficiale, economia americană s-a contractat cu 0,3% în primul trimestru al anului.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Pentru a menține interesul clienților, compania cu sediul în Chicago a continuat să promoveze oferte precum „ofertă de 5 dolari”, lansat în vara anului trecut. De asemenea, a introdus pachete promoționale pe termen limitat, cum ar fi combinația Big Mac, cartofi prăjiți, băutură și figurine de colecție, în parteneriat cu lansarea filmului Minecraft, programat pentru această lună.
La nivel global, vânzările comparabile au scăzut cu 1% în primul trimestru, cu slăbiciuni în piețe precum Marea Britanie, compensate parțial de rezultate mai bune în Japonia și Orientul Mijlociu. Dacă se exclude ziua suplimentară adăugată de anul bisect 2024, vânzările globale ar fi rămas stabile.
Veniturile totale ale McDonald’s au scăzut cu 3%, ajungând la 5,96 miliarde de dolari, sub estimarea de 6,12 miliarde din sondajul Visible Alpha. De asemenea, profitul net a fost sub așteptări, înregistrând o scădere de 3%, până la 1,87 miliarde de dolari.