Trei sferturi dintre români estimează că vor cheltui mai mult în următoarele șase luni, inclusiv pe alimente, din cauza inflației – sondaj

sondaj, romani, alimente, cheltuieli Sursa foto: Dreamstime

Aproape trei sferturi dintre români (74%) percep inflația ca principalul motiv pentru care vor cheltui mai mult în următoarea jumătate de an, reiese dintr-un sondaj publicat luni de PwC, potrivit Agerpres.

Rezultatele cercetării PwC Voice of Consumer 2024 arată că șapte din zece consumatori estimează că, în următoarele șase luni, vor cheltui mai mult pe alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj (DIY) și călătorii.

În acest context, raportul calitate-preț mai bun și ofertele promoționale sunt caracteristicile cele mai apreciate de consumatorii români atunci când aleg un produs, dar și de cei de la nivel global. Astfel, 46%, respectiv 39% dintre respondenți afirmă că reducerile, urmate de ofertele promoționale, sunt principalele motive pentru care aleg să schimbe brandul cumpărat.

Totuși, în ciuda presiunii prețurilor, cinci din zece consumatori își exprimă intenția de a cumpăra mai multe produse sustenabile.

Potrivit sursei citate, decizia de cumpărare este influențată în special de reclamele de pe rețelele sociale, în opinia a peste 70% dintre cei chestionați, similar omologilor lor la nivel mondial.

Cea mai populară aplicație de social media din România rămâne Facebook, în timp ce utilizatorii mai tineri preferă Instagram și TikTok.

În ceea ce privește canalele de vânzare, magazinul fizic rămâne popular, dar și cele online câștigă teren. Lunar, 36% dintre consumatorii români cumpără din magazinele fizice, dar procente apropiate, însemnând 29%, respectiv 31%, fac cumpărături online pe PC sau smartphone.

Totodată, plata contactless este preferată de 44% dintre consumatorii români, peste nivelul înregistrat în ECE și la nivel global, iar 28% preferă tehnologia de „self checkout” (comparativ cu 34% în ECE și 38% la nivel global). Circa un sfert dintre consumatorii din România și de la nivel global ar prefera o experiență de magazin complet automatizată.

În cadrul sondajului Voice of Consumer 2024, PwC a chestionat 20.662 de consumatori din 31 de țări și teritorii, printre care și România.

PwC este o rețea de firme prezentă în 151 de țări și oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *