Tot mai mulţi români aleg plăţile digitale la livrare: Unul din patru cumpărători plătesc deja cu cardul la curier

clasamentul-lanturilor-de-retail-din-Romania-lidl-pozitie-dominanta Sursa foto: Pexels / Kampus Production

Tot mai mulţi români aleg plăţile digitale la livrare, unul din patru cumpărători plătind deja cu cardul la curier, iar aproape 47% ar renunţa la numerar dacă ar primi reduceri suplimentare sau cashback, relevă rezultatele unui sondaj realizat de o companie de curierat şi dat luni publicităţii.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit informaţiilor procesate de Cargus, plăţile digitale câştigă constant teren în cazul livrărilor la domiciliu, chiar dacă metodele tradiţionale de plată rămân o alegere obişnuită pentru 62% dintre români. 26% dintre respondenţi plătesc deja cu cardul direct la curier, iar alţi 11% folosesc metode complet online, cum ar fi plata prin aplicaţia firmei de curierat sau linkul trimis înainte de livrare, transmite Agerpres.

Românii aleg plata cu cardul pentru că este mai rapidă (39%), mai sigură (33%) şi, pentru unii, mai comodă (10%), evitând astfel să pregătească banii din timp sau să caute suma fixă când curierul e la uşă. În plus, aproape jumătate (46,7%) ar renunţa la cash dacă ar primi reduceri sau cashback, iar 32,7% dacă ar şti că îşi primesc imediat banii înapoi în caz de retur.

Totuşi, încrederea în comerciant rămâne factorul care influenţează cel mai mult alegerea metodei de plată. Peste jumătate dintre români (55%) spun că decid cum plătesc în funcţie de reputaţia magazinului. Cu brandurile mari se simt mai siguri şi plătesc fără ezitare digital, însă devin mai prudenţi atunci când comandă de la magazine mai mici sau mai puţin cunoscute. De asemenea, aproape jumătate (49%) dintre respondenţi cred că s-ar adapta uşor la o piaţă în care plata ramburs ar dispărea complet.

Tot mai mulţi cumpărători descoperă avantajele plăţii cu cardul direct la curier, iar aproape 28% dintre respondenţii care nu au folosit încă această metodă de plată spun că ar vrea să încerce această opţiune. Pentru mulţi, cea mai mare grijă la primirea unui colet cu plata ramburs este să aibă banii pregătiţi (50%) sau teama că nu vor fi acasă când ajunge curierul (45%).

Rezultatele sondajului Cargus arată şi o legătură clară între experienţa de plată şi percepţia asupra curierului: 4 din 10 români consideră că un curier care oferă plata cu cardul transmite profesionalism, pare mai serios, atent şi modern.

Pe măsură ce experienţele devin mai simple şi mai transparente, creşte şi sentimentul de siguranţă. 86% dintre români declară că se simt confortabil sau complet protejaţi atunci când plătesc cu cardul, fie online, fie la livrare, iar doar 9% spun că evită plăţile digitale.

Tranziţia de la numerar la plăţi digitale este strâns legată de siguranţă, confort şi beneficii concrete. Românii nu renunţă la cash doar pentru comoditate, ci atunci când simt că plata digitală aduce un avantaj real. Aproape jumătate (47%) ar face tranziţia către card dacă ar primi reduceri sau cashback iar 39,2% pentru un proces de plată mai simplu şi rapid. Returul instant al banilor şi confirmarea imediată a tranzacţiei completează topul aşteptărilor. Totuşi, 18,9% dintre respondenţi afirmă că preferă să rămână la plata ramburs, indiferent de beneficii.

Când vine vorba de aşteptări, românii nu mai caută doar o plată rapidă, ci una simplă, sigură şi transparentă. 50,7% consideră confirmarea instant a tranzacţiei (de exemplu, prin SMS) cel mai util beneficiu, urmată de 33,1%, care menţionează reducerile sau cashback-ul, şi de 29,4%, care apreciază returul rapid al banilor. În plus, 8 din 10 români spun că este important să poată alege cum plătesc, online, la curier sau prin aplicaţie. Cu cât opţiunile sunt mai clare şi mai flexibile, cu atât creşte deschiderea către metodele digitale.

Tinerii sunt, şi de această dată, cei mai deschişi la schimbare. Aproape 70% dintre respondenţii din generaţiile Z şi Millennials folosesc deja cardul pentru cumpărături online, comparativ cu 66% dintre cei din generaţia X. Pe măsură ce aceste generaţii devin publicul dominant al comerţului online, aşteptările lor ridică standardele pentru întreaga piaţă.

Sondajul Cargus privind obiceiurile de plată ale românilor este un proiect susţinut de Visa şi a fost realizat în perioada 10 – 22 septembrie 2025, pe un eşantion de 1.002 respondenţi din mediul urban, cu vârsta de peste 18 ani. Studiul analizează preferinţa pentru card, ramburs sau portofele digitale, precum şi factorii care influenţează alegerile consumatorilor, de la siguranţă şi comoditate până la nivelul de familiaritate cu comercianţii şi curierii.

Cu peste 30 de ani de experienţă, Cargus este prima companie de curierat de pe piaţa românească. În prezent, compania are peste 2.600 de angajaţi şi colaboratori, oferind o gamă largă de servicii de curierat: livrare la domiciliu şi servicii out-of-home, prin intermediul reţelei naţionale SHIP & GO, care permite clienţilor să ridice sau să trimită colete, din peste 2.000 de locaţii în toată ţara, puncte partenere sau lockere.

De la începutul anului 2019, Cargus face parte din Mid Europa Partners Investment Fund. În cursul acestui an, Mid Europa a semnat un acord de vânzare cu Sameday, unul din principalii jucători din piaţa de curierat, tranzacţia fiind în curs de aprobare din partea autorităţilor relevante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *