RetuRO: Peste 1,33 miliarde de ambalaje SGR au fost colectate de pe piaţă până la 1 august / Situația pe materiale: plastic, metal și sticlă

returo, ambalaje, sgr, garantie, sticla, plastic Sursa foto: Facebook/Laurențiu Radu Popescu

Numărul ambalajelor cu sigla SGR returnate de pe piaţă, la data de 1 august 2024, a depăşit 1,336 miliarde, echivalentul unei cantităţi de 90.800 de tone, conform Barometrului RetuRO, consultat de Agerpres.

Datele centralizate de administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR) arată că, din totalul celor peste 1,336 miliarde de ambalaje colectate prin reţeaua specializată, 770,7 milioane de bucăţi au fost recipiente din plastic, 318,9 milioane ambalaje din metal şi aproape 247 de milioane ambalaje din sticlă.

Ca pondere procentuală, situaţia se prezintă astfel la 1 august 2024: plastic – rată de returnare de 39,61%, metal (36,47%) şi sticlă (35,38%).

De la începutul acestui an şi până la începutul lunii august au fost puse pe piaţă aproximativ 3,52 de miliarde de ambalaje, din care 1,945 miliarde din plastic, 874,3 milioane din metal şi aproape 698 de milioane din sticlă.

Raportul RetuRO relevă, totodată, că, în acest an, au fost predate spre reciclare peste 707 milioane de ambalaje din plastic, 225,8 milioane de recipiente din metal, precum şi 183,52 milioane de deşeuri din sticlă, cu inscripţia SGR.

RetuRO Sistem Garanţie Returnare este o companie ce funcţionează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR.

Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%), transmite Agerpres.

Administratorul SGR funcţionează cu finanţare exclusiv privată şi are rolul de a asigura transparenţa asupra cantităţilor de ambalaje pentru băuturi puse pe piaţă şi returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deşeurilor de ambalaje, în vederea atingerii ţintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *