Pepenii românești, regres comercial pe piețele terțe/De la un vârf de peste 3.000.000 de euro, în 2022, valoarea financiară a scăzut anul acesta la sub 400.000 de euro/Ucraina, cel mai bun client

pepeni, Ucraina, Romania, Turcia foto G4Food

Pepenii românești s-au bucurat pentru numai doi ani de un oarecare succes pe piețele din afara Uniunii Europene, vânzările fiind de 3.032.473 euro, în 2022, nivelul maxim din ultimii zece ani, datorită vânzărilor pe piața ucraineană.

În 2023, valoarea financiară a scăzut de două ori: 1.584.515 euro.

Anul acesta, exporturile pe piețele terțe au fost și mai scăzute: 370.450 euro, între 1 ianuarie – 29 septembrie. 

Dacă nu mai cresc în perioada următoare, vânzările sunt și sub anul 2021, când valoarea financiară a fost de 470.767 euro.

De semnalat că un salt major a fost realizat abia în 2020: 208.786 euro, după mai mulți în ani în care tranzacțiile anuale nu au depășit valoarea de 30.000 de euro anual. În 2019, de pildă, vânzările au fost de numai 5.747 euro.

Cel mai important client al pepenilor din România a fost anul acesta Ucraina, 257.542 euro. 

Ucraina a fost cel mai bun cumpărător și anul trecut: 1.342.491 de euro, dintr-un total de 1.584.515 euro.

Vârful valoric atins în 2022 îl datorăm tot exporturilor pe piața din Ucraina: 2.899.633 de euro, dintr-un total de 3.032.473 euro.

România rămâne însă un importator net de pepeni proaspeți: 34.214.682 euro, anul acesta, cel mai important furnizor fiind Turcia, 23.347.474 euro. 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *