La o săptămână după ce Lidl a lansat o amplă ofensivă de reducere a prețurilor în Germania, pare că rivalii săi au reușit să își apere pozițiile.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Conform portalului de sector alimentando.info, la sfârșitul lunii mai Lidl a anunțat pe neașteptate „cea mai mare reducere de prețuri din toate timpurile” în magazinele sale din Germania. 500 de produse au beneficiat de scăderi permanente de preț, cu reduceri de până la 35%.
Concurenții nu au putut rămâne pasivi în fața unui asemenea atac: Aldi Nord și Aldi Süd au anunțat și ele, în replică, reduceri permanente pentru sute de produse. Similar, lanțul de retail Edeka a ajustat prețurile produselor similare de marcă proprie, iar Rewe și Penny au făcut același lucru. Inclusiv Kaufland, companie afiliată Lidl, a fost nevoită să reacționeze.
Care au fost consecințele acestui „război al prețurilor”?
Compania de cercetare Accurat a reușit să analizeze primele efecte măsurabile după doar o săptămână. O analiză a vizitelor în magazine în perioada 26 mai – 1 iunie a scos la iveală un rezultat surprinzător: cota de vizitatori a Lidl a scăzut ușor, de la 16,4% în săptămâna precedentă începerii promoției, la 16,1% după lansarea reducerilor. În loc să atragă trafic suplimentar, Lidl pare să fi pierdut vizitatori, un efect greu de anticipat.
În schimb, au câștigat de pe urma campaniei Lidl lanțurile Aldi Nord, Aldi Süd și Edeka. Răspunzând rapid și clar, aceștia și-au consolidat oferta de valoare pentru consumatorii sensibili la preț. Pentru mulți dintre clienții fideli ai Lidl, Aldi a reprezentat alternativa cea mai logică, având un format de discount similar și o reputație solidă ca lider în materie de prețuri, mai concluzionează analiza.
Pe scurt, concluzia acesteia este că pe o piață extrem de competitivă, cum este cea a supermarketurilor germane, reducerile de prețuri nu sunt suficiente, de unele singure, pentru a atrage mai mulți clienți. Ci este nevoie de un mix de politici, din care nu pot lipsi rapiditatea de reacție, claritatea mesajului și o bună comunicare, cultivate pe termen lung.