La peste 90% dintre apartamentele controlate au fost găsite probleme legate de apometre, arată datele transmise de Compania de Apă Buzău, operatorul regional al serviciilor de apă şi canalizare din judeţ, în urma unor verificări realizate la câteva sute de apartamente, transmite Agerpres.
Compania de Apă Buzău a desfăşurat o serie de campanii de informare şi conştientizare, inclusiv una dedicată diferenţelor dintre consumul înregistrat de contorul general şi suma consumurilor individuale din fiecare apartament.
„Din analiza datelor colectate din teren de către colegii noştri din Corpul de Control, s-a constatat că: aproximativ 90% dintre aparatele de măsură din condominii nu aveau documente de provenienţă, peste 95% nu deţineau documente de verificare metrologică valabilă/în termen, citirile aparatelor de măsură din condominii nu sunt efectuate în acelaşi timp la toate apartamentele din motive obiective şi subiective (spre exemplu: utilizatorul nu este prezent), respectiv la aceeaşi dată cu citirile contorului de branşament. O altă deficienţă se regăseşte în montajul acestor aparate de măsură care, în majoritatea cazurilor, nu este executat corespunzător, conform fişei tehnice furnizate de producător. Mare parte dintre cazuri nu deţine sigilii atestate de firme specializate sau de asociaţii de proprietari pe setul racord al acestor apometre”, informează operatorul de apă.
În urma verificărilor, specialiştii Companiei de Apă au recomandat utilizatorilor şi asociaţiilor de proprietari înlocuirea aparatelor existente cu contoare inteligente cu citire radio, la distanţă, instalate de firme agreate în domeniul instalaţiilor.
„Aceste aparate deţin elemente multiple de siguranţă care contribuie la o mai bună gestionare a consumurilor individuale de apă potabilă din condominiul respectiv şi furnizeaza şi informaţii utile pentru corectarea deficienţelor”, a transmis sursa citată.