Deși strugurii fără semințe câștigă tot mai mult teren, un producător italian arată că cererea pentru strugurii cu semințe pe care îi produce este, în continuare, foarte mare.
„Valoarea strugurilor cu semințe și-a revenit datorită unei serii de factori: culturi cu investiții mai mici, o scădere cu 20% a randamentelor – în special pentru strugurii fără semințe – și creșterea generală a calității datorită profesionalismului cultivatorilor. Toți acești factori par să reușească să mențină la un nivel ridicat cererea pentru strugurii tradiționali”, artă antreprenorul Donato Fanelli din Conversano (Bari) pentru Fresh Plaza.
Dacă oferta scade, cererea va crește
În părțile din Puglia, specializate în cultivarea strugurilor, în ultimii ani au fost desființate mai multe hectare de struguri cu semințe. „De exemplu, numai în provincia Taranto, mai mult de 60 % din podgoriile tradiționale au fost recent dezrădăcinate și înlocuite cu struguri fără semințe.
Desigur, efectul a fost evident încă de la începutul noului an. Economia ne-a învățat întotdeauna că, dacă oferta scade, cererea va crește, la fel și prețurile, care sunt în prezent cu 0,20 EUR/kg mai mari decât în urmă cu un an, în ciuda sosirii timpurii pe piață a produsului care se vinde, deci, în același timp cu cel sicilian.
Există comercianți care au cumpărat struguri Victoria, Italia, Palieri, Red Globe și alte soiuri încă din aprilie, ceea ce nu se mai întâmplase de mult timp. Există, de asemenea, cei care au decis să îndepărteze manual strugurii subdezvoltați pentru a fi siguri că vor obține loturile care sunt foarte greu de găsit”, mai spune el.
Strugurii, incluși în „coșul zilnic” italian
Trebuie să precizăm că, în 2024, strugurii timpurii Victoria au fost introduși în „coșul de bunuri de consum”, care este actualizat anual pentru a calcula inflația, devenind astfel parte din cele 1.915 bunuri și servicii actuale considerate de importanță fundamentală în Italia.
„Cei care preferă să consume struguri cu semințe vor continua să îi achiziționeze și în viitor. Va fi dificil să eradicăm obiceiurile acestor consumatori, deoarece ei nu merg împotriva curentului, pur și simplu preferă un alt produs. Ar putea exista randamente mai mari pentru acele companii care au decis să mențină unele soiuri tradiționale.”