- În timp ce oierii din România așteaptă ca statul să organizeze sau să se implice în campanii de promovare a cărnii de miel/oaie ( vezi campania ”Alege oaia”, derulată în 2017 de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, condus atunci de Petre Daea ), în vestul Europei campaniile de promovare sunt concepute și derulate de asociațiile reprezentative ale sectorului ovin, finanțate de fermieri și alți operatori activi pe lanțul alimentar.
Consiliul pentru Dezvoltarea Agriculturii și Horticulturii ( AHDB/Agriculture and Horticulture Development Board ) din Marea Britanie a anunțat că participă la o campanie promoțională în Franța pentru a crește cererea de carne de miel provenită din fermele britanice, în rândul consumatorilor francezi mai tineri, informează site-ul farminguk.com.
Organismul de promovare ( plătit de fermierii britanici ) colaborează cu Interbev – Asociația Națională Interprofesională a Cărnii din Franța – pentru a derula campania „Let’s Change Lamb”, în nordul Franței.
Prin această campanie, inițiatorii își propun să îmbunătățească nivelul de calificare al măcelarilor, pentru ca aceștia să opereze tăieturi mai fine ale carcaselor de ovine, pentru a ajuta la stimularea cererii în rândul consumatorilor francezi mai tineri.
Potrivit cifrelor comerciale, Franța importă anual peste 50 la sută din carnea de miel consumată în țară. Totodată, Franța este cea mai mare piață pentru carnea de miel/oaie din Marea Britanie: vânzările au crescut în 2023, cu 23%, în plan financiar, ajungând la 292 milioane de lire sterline, și tot cu 23% în volum, ridicându-se la 45.000 de tone.
Campania va oferi, așadar, echipei AHDB din Franța platforma pentru promovarea în continuare a mielului englezesc pe o piață cheie.
O serie de evenimente vor avea loc în regiune în cursul anului viitor, inclusiv seminarii despre cum să fie maximizată valoarea carcasei și despre tehnici inovatoare de comercializare. Vor fi organizate și cursuri pentru măcelari, pentru a-i ajuta să îmbunătățească randamentul carcaselor, prin tăieturi bine alese și executate.
Aproximativ 50 de măcelării din Hauts de France – o regiune din nordul Franței – vând miel englezesc cu marca St George. În regiune sunt active și câteva firme care importă miel englezesc.
Lucille Brillaud, manager de marketing și comunicare AHDB Franța, a declarat că Regatul Unit este un furnizor esențial de carne de miel pentru piața franceză.
„Trebuie menționat însă că 77% din carnea de miel este consumată în Franța de cei peste 50 de ani și de aceea „Let’s Change Lamb” este o campanie atât de importantă în repoziționarea acestui produs, pentru a ajuta la deblocarea cererii în rândul consumatorilor mai tineri.”
„În acest sens, este important ca măcelarii să schimbe modul de tăiere/valorificare a carcasei, pentru a se alinia cu soluțiile gastronomice pentru gusturile generațiilor tinere.
„Consumul de carne în Hauts de France este puternic și suntem încântați să colaborăm cu Interbev în următoarea fază a campaniei sale, care sperăm că va continua să stimuleze cererea de miel englezesc.”, a mai spus Lucille Brillaud.