Fermier cu valoare adăugată | De la lapte crud la brandul de produse lactate „TU!”, cu ajutorul fondurilor europene: „Am internalizat complet procesul de producție”

fermier cu valoare adaugata, lapte, brand cunoscut, procesarea laptelui Sursa foto: Fraher SRL

Fraher SRL s-a născut din munca unor oameni cu o viziune clară asupra agriculturii și cunoștințe despre procesarea laptelui, din dorința de a-și valorifica producția de lapte de la fermă. Aveau o îndelungată experiență în creșterea vacilor și doreau să creeze produse autentice și sustenabile. Și cu multă muncă și voință, deținătorii fermei de vaci au creat o linie de producție și au transformat această inițiativă într-un brand recunoscut pe piața din sector.

„Inițial, ne-am concentrat pe producția de lapte crud, însă am realizat că procesarea proprie este esențială pentru a putea controla calitatea și pentru a asigura un preț corect al produsului final. Astfel, decizia de a intra în procesare a venit pe parcurs, odată cu dorința de a oferi consumatorilor produse autentice, realizate după rețete tradiționale  modernizate”, a declarat Emil Herțea, reprezentantantul de marketing al firmei Fraher.

Diversificarea produselor a fost un succes

Astăzi, firma comercializează pe lângă lapte și iaurt, chefir, sana sau smântână. Brânza vândută sub acest brand este și ea variată, mergând de la variantele proaspătă sau telemea, până la cele maturate până la 12 luni sau specialitățile cu cărbune, ricotta sau raclette.

Procesarea laptelui poate deveni profitabilă, cu condiția unei gestionări eficiente

În timp, compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri și s-a consolidat pe piață, iar introducerea de noi produse a avut un efect pozitiv, atrăgând clienți noi și ajutând la extinderea rețelei de distribuție. Cu toate acestea, linia de produse procesate nu a atins încă pragul de profitabilitate, mai e de muncă.

fermier cu valoare adaugata, lapte, brand cunoscut, procesarea laptelui
Sursa foto: Fraher SRL

Cum au realizat toată investiția? Cu fondurile europene pe care firma le-a accesat pentru construcția fabricii. Pentru viitor sunt în proiect noi investiții, scopul fermierilor fiind să extindă capacitatea de producție și să diversifice producția.

„Am internalizat complet procesul de producție. Deținem o fabrică modernă în care prelucrăm întreaga producție de lapte zilnică, ceea ce ne permite să menținem standarde ridicate de calitate și siguranță alimentară”, a precizat el.

E greu, afirmă sursa citată. Reglementările din domeniu sunt foarte stricte, investițiile inițiale au fost mari, iar lanțul de distribuție nu este ușor de gestionat. Pentru cine intră în acest sector, se recomandă elaborarea unui plan detaliat, o bună cunoaștere a pieței și asumarea unor investiții consistente.

Dar sunt motivați și au multe planuri de viitor, pentru a dezvolta brandului „TU!”. Speră să se consolideze cât mai mult pe piață și să dezvolte rețeaua de distribuție, menținând în același timp calitatea pe care o au acum și și-o doresc și pentru produsele ce vor veni.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *