Rețeaua Kaufland anunță că intenționează să se extindă puternic, cu un ritm de 10-15 deschideri anual. Grupul țintește cifra de 250 de locații în România și Republica Moldova până în 2030

Rețeaua-de-retail-Kaufland-tinteste-sa-deschida-250-de-locatii-in-Romania-si-Moldova-pana-in-2030 Sursa foto: Wikimedia

Retailerul german Kaufland a ajuns la o rețea de 193 de magazine în România, după două decenii de prezență pe piață, și anunță investiții continue în expansiune, digitalizare și infrastructură verde, anunță profit.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Între 2018 și 2024, compania a alocat peste 1,2 miliarde de euro, direcționați în special către extinderea rețelei, modernizarea infrastructurii și proiecte de digitalizare și sustenabilitate. În 2022 a fost atins un vârf investițional de 315 milioane de euro, echivalentul a circa 3,3% din totalul investițiilor străine directe din România.

„Au fost două decenii de dezvoltare constantă – nu doar a rețelei noastre, ci și a comunităților în care suntem prezenți. Am încheiat anul financiar 2024–2025 cu 190 de magazine în toate județele țării, iar astăzi numărul a ajuns la 193. În fiecare zi, peste 500.000 de clienți ne trec pragul, iar între 300 și 500 de camioane aprovizionează rețeaua”, a declarat pentru publicația citată Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

El spune că grupul a fost cel mai activ din punctul de vedere al investițiilor chiar în perioada pandemiei, când multe companii au rămas în expectativă. „Noi am accelerat, conștienți că economia avea nevoie mai mult ca oricând de capital și stabilitate pentru furnizori. În 2021, bugetul nostru de investiții a fost de 204 milioane de euro, iar în 2022 am înregistrat un record – 315 milioane de euro investite”, a explicat Hancaș.

Cea mai mare parte a plăților către furnizori merg către companii românești

În 2024, investițiile directe au fost de 157 de milioane de euro, iar contribuțiile Kaufland la bugetul de stat au însumat 321 de milioane de euro. Impactul economic total generat – direct, indirect și indus – s-a ridicat la 2,8 miliarde de euro, adică 0,8% din PIB-ul României. Pentru fiecare euro generat direct, alți 3,37 euro s-au propagat în economie.

„Modelul nostru de business e consecvent: investim local, cumpărăm local, angajăm local. În ultimii șase ani, peste 80% din cheltuielile cu furnizorii au mers către companii românești. Doar anul trecut, achizițiile de bunuri și servicii de la furnizori locali au depășit 2,93 miliarde de euro. Din fiecare leu cheltuit la casă, 65 de bani rămân în economia românească”, a mai spus Hancaș.

Activitatea Kaufland susține peste 126.000 de locuri de muncă la nivel național, direct și indirect, adică 2,4% din forța de muncă a României. Fiecare post de lucru creat de companie generează, în medie, alte 7,49 locuri de muncă în economie.

Investițiile din ultimii ani s-au concentrat pe extinderea rețelei și modernizarea infrastructurii, vizând active fixe precum terenuri, construcții și echipamente. Toate proiectele noi respectă standardele ESG și integrează soluții eco-friendly: panouri fotovoltaice, acoperișuri verzi, stații de încărcare electrică, iluminat LED.

Compania investește masiv în digitalizare și sustenabilitate

Planurile pentru următorii ani includ un ritm de 10–15 deschideri de magazine anual și atingerea pragului de 250 de unități în România și Republica Moldova până în 2030. În paralel, compania investește în digitalizare (Kaufland Card, K-Scan, case express self-scan) și sustenabilitate (61.000 panouri fotovoltaice instalate în 94 de magazine și centre logistice, 170 de stații de încărcare alimentate integral cu energie verde).

Pe lângă componenta economică, Kaufland alocă anual circa 4% din profitul brut către proiecte sociale, educaționale, de mediu și sănătate. În 2024, aceste programe au avut un buget de 9,5 milioane de euro, iar în perioada 2016–2024 investițiile sociale au totalizat 3,36 miliarde lei, cu peste 14 milioane de beneficiari.

„În cei 20 de ani, am învățat că succesul unui business se construiește pe încredere, colaborare și implicare. Angajamentul nostru pentru România rămâne ferm: vom continua să investim, să creăm locuri de muncă, să fim un partener de încredere pentru fiecare român”, a declarat recent Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.

Kaufland este parte a grupului german Schwarz, din care face parte și Lidl. Grupul deține peste 1.600 de magazine în 8 țări, peste 157.000 de angajați și este cel mai mare retailer alimentar din Europa și al patrulea din lume după cifra de afaceri.

În 2024, afacerile Kaufland România au crescut cu 6%, ajungând la aproape 19,6 miliarde lei (3,87 miliarde euro), menținând compania pe locul doi în topul retailerilor alimentari din România, după Lidl.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *