Record de „pașapoarte digitale” pentru ciocolata de Modica IGP, cu peste 18 milioane de sigilii aplicate, până în prezent, pe ambalaje, pentru a garanta autenticitatea și trasabilitatea acestei ciocolate care urmează o metodă foarte veche de preparare, anunță agenția de știri Ansa.
Informația a fost făcută publică de către Consorțiul Cioccolato di Modica și Ministerul Agriculturii din Italia, iar aceste sigilii dotate cu cod QR reprezintă pasul următor după ce produsul a intrat de curând pe lista produselor italiene din categoria IGP Relativ suprinzător este numărul de produse care au primit certificarea, în decurs de doar câteva zile.
„Codul QR, care înlocuiește tehnologia de tip data matrix, reprezintă o evoluție în accesarea informațiilor despre autenticitatea și trasabilitatea produsului. Datorită simplității sale de utilizare, consumatorii vor putea accesa, cu un smartphone, un set de informații care include detalii despre lanțul de producție, calitatea certificată și identitatea unică a fiecărei tablete de ciocolată de Modica IGP”, explică reprezentanții Consorțiului, organismul de protecție a mărcii.
„Pasta Amara Modica”, următorul pas în evoluția comercială a brandului
Prin codul QR, oricine dorește poate accesa atât elemente de trasabilitate a produsului, cât și de certificare, marketing sau chiar inteligență artificială, grație acordurilor recente care permit integrarea unui chatbot în cadrul pașaportului digital, au făcut cunoscut, la rândul lor, autorii etichetelor dotate cu cod QR.
„Din 2018 până în 2024, au ajuns pe piață peste 22 de milioane de tablete de ciocolată de Modica. Lucrăm la definirea unui model de prelucrare a boabelor de cacao la Modica, care se va numi „Pasta Amara Modica”. Această pastă nu va fi destinată doar producătorilor de ciocolată de Modica, ci are ambiția să atragă și alți producători de pe piață. Toate acestea se desfășoară în cadrul unei activități comune cu partenerii din Coasta de Fildeș, una dintre cele mai mari țări producătoare de cacao din lume”, a declarat cu ocazia anunțului despre etichete Nino Scivoletto, directorul Consorțiului.