Consorțiul pentru protecția mărcii Prosecco DOC a anunțat oficial în Italia înregistrarea mărcii Prosecco în Kenya, iar țările membre ale OAPI (Organizația Africană pentru Proprietate Intelectuală) au recunoscut produsul ca marcă IGP, ambele fiind două realizări importante pe planul protecției pentru Prosecco DOC, scrie cotidianul economic Il Sole 24 Ore.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Înregistrarea mărcii Prosecco DOC în Kenya, care intră azi în vigoare, datează din luna februarie a acestui an, iar statul de produs IGP a fost adjudecat în țările membre OAPI pe 31 decembrie 2024. Astfel, devine oficial faptul că doar vinul Prosecco ce respectă Regulamentul de producție poate fi comercializat sub acest nume în Kenya și pe teritoriile OAPI, în beneficiul consumatorilor și al producătorilor italieni.
În Kenya, înregistrarea mărcii este valabilă timp de zece ani, în timp ce cererea adresată OAPI are valabilitate nelimitată. Ambele proceduri s-au încheiat fără opoziții din partea terților.
Țările membre ale Organizației OAPI nu sunt puține, ele fiind 17 la număr: Benin, Burkina Faso, Camerun, Republica Centrafricană, Comore, Congo, Coasta de Fildeș, Gabon, Guineea, Guineea-Bissau, Guineea Ecuatorială, Mali, Mauritania, Niger, Senegal, Ciad și Togo.
Africa începe să devină o piață strategică
Deși continentul african este, în prezent, marginal din punct de vedere al volumului de export (0,2%), el devine tot mai promițător ca zonă cu potențial ridicat pentru viitorul exporturilor italiene. Cu o populație tânără și o clasă de mijloc aflată într-o continuă expansiune și tot mai deschisă către piețele globale, Africa se conturează ca o piață strategică pentru dezvoltarea pe termen lung.
„De-a lungul anilor am urmat o strategie structurată și vizionară pentru protecția denumirii, extinzând protecția Prosecco în principalele piețe internaționale, fie prin înregistrarea mărcii, fie ca produs IGP. Astăzi, ne concentrăm asupra țărilor cu potențial strategic ridicat, caracterizate de un flux turistic intens și perspective economice dinamice, cum este și continentul african. Recentele recunoașteri vor fi instrumente utile pentru Consorțiu în evaluarea unor acțiuni viitoare, cu scopul de a crește exporturile și spre aceste noi piețe emergente”, a comentat președintele Consorțiului Prosecco DOC.
Vinul Prosecco încearcă să își asigure permanent noi piețe, fiind la concurență cu vinul Champagne din Franța. Ambele sunt vinuri spumante, dar din soiuri de struguri diferite și cu metode de producție diferite. Champagne este deja înregistrat în mai multe țări africane, ca AOC (Appellation d’Origine Contrôlée) – similar cu DOC sau IGP.
Potrivit datelor oficiale comunicate de producători, în 2023, Prosecco a depășit semnificativ Champagne în ceea ce privește volumul vânzărilor la nivel mondial, consolidându-și poziția ca cel mai consumat vin spumant din lume. Este vorba de 880 milioane sticle de Prosecco, în creștere cu 19%, față de 299 milioane sticle de Champagne, în scădere cu peste 8% față de anul precendent. Iar tendința se menține, dat fiind că Prosecco este mai concurențial și din punct de vedere al prețului.