Vânzările de bomboane în Spania au ajuns aproape la 22 de milioane înainte de Ziua Îndrăgostiților/ Februarie este a patra lună din an cu cele mai mari vânzări de bomboane de ciocolată

bomboane Foto: Bomboneria Pons

Februarie este, cu 21,89 milioane de euro, a patra lună din an cu cele mai mari vânzări de bomboane de ciocolată, datorită Zilei Îndrăgostiților, fiind depășită doar de creșterea cererii dintre octombrie și decembrie, determinată de sărbătorile de Halloween și, mai ales, de Crăciun, conform datelor furnizate de compania de consultanță spaniolă Circana.

Cutii de bomboane în formă de inimă domină în această perioadă rafturile de produse destinate cumpărăturilor impulsive, situate lângă casele de marcat din supermarketuri și hipermarketuri, și sunt, de asemenea, prezente pe scară largă pe platformele de vânzare online.

Producători de bomboane de ciocolată și lideri în acest segment, precum Nestlé, Lindt sau Ferrero, s-au aliniat acestei tendințe și se așteaptă la o campanie de succes pentru Ziua Îndrăgostiților 2025.

Secretarul general al Asociației Spaniole a Dulciurilor (Produlce), Rubén Moreno, a declarat pentru Efeagro că perspectivele pentru Ziua Îndrăgostiților 2025 sunt „pozitive” și a numit bomboana de ciocolată „regele” acestei sărbători.

„Este o dată care, în ultimii ani, și-a recăpătat popularitatea, iar unele companii ajung să realizeze până la 10% din vânzările lor anuale de Ziua Îndrăgostiților”, a adăugat el.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Cu toate acestea, el a recunoscut că, de câteva luni, producătorii de ciocolată și bomboane se confruntă cu dificultăți din cauza creșterii prețului principalului ingredient, cacaua, care pune presiune asupra activității lor.

Totodată, a subliniat că nu se poate generaliza această situație, deoarece „fiecare companie este un caz aparte” și diferă în ceea ce privește gestionarea achizițiilor, a stocurilor sau inovațiile și lansările de produse ce includ și alte ingrediente, pe lângă ciocolată.

Vânzările de bomboane de ciocolată

Datele din 2024 furnizate de Circana arată că vânzările în canalele de retail – inclusiv online – au totalizat 15,78 milioane de kilograme de bomboane de ciocolată, cu 1,5% mai puțin decât în 2023. Această ușoară scădere ar putea fi legată de creșterea prețurilor, deoarece valoarea totală a vânzărilor a ajuns la 325,68 milioane de euro, cu 9,5% mai mult decât anul precedent.

Reprezentanți ai Nestlé au confirmat pentru Efeagro că, în 2024, vânzările bomboanelor „Caja Roja” au înregistrat o creștere „de două cifre” datorită Zilei Îndrăgostiților. Firma elvețiană Lindt a confirmat, de asemenea, pentru Efeagro că „piața ciocolatei din Spania înregistrează o creștere semnificativă în timpul campaniei de Ziua Îndrăgostiților”, deoarece bomboanele de ciocolată rămân „cadoul preferat” pentru această ocazie. Factorii decisivi în alegerea unui produs sunt „calitatea, gustul și prezentarea”, au subliniat aceștia. Ferrero a menționat, la rândul său, „evoluția pozitivă” a vânzărilor celor trei game de bomboane în ediție specială pentru Ziua Îndrăgostiților.

Oferta extinsă de dulciuri pentru Ziua Îndrăgostiților

Pe lângă bomboanele de ciocolată, gama de dulciuri destinate Zilei Îndrăgostiților include din ce în ce mai multe jeleuri, batoane de ciocolată și caramele roșii sau în formă de inimă, menite să ofere consumatorilor mai tineri o modalitate de a-și exprima dragostea.

„Este o strategie adresată publicului tânăr și adolescent”, a explicat Rubén Moreno, evidențiind și rolul important pe care îl joacă producătorii locali și regionali în vânzările de bomboane pentru această ocazie specială.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *