Vând castraveți la bulgari? Nu, la cehi! ”500 de kg pe săptămână”

Vând castraveți la bulgari? Nu, la cehi! ”500 de kg pe săptămână” Vând castraveți la bulgari? Nu, la cehi! ”500 de kg pe săptămână”

Eu trăiesc din agricultură de aproximativ 14 ani și fac și comerț cu fructe și legume. Cu toate acestea, schimbările climatice au adus aici, în Cehia, o serie de fenomene meteo extreme. Efectul? Nu mai găsești produse agricole locale, acestea sunt acum importate din cealaltă jumătate a lumii. Prin urmare, îmi propun să ofer produse proaspete la nivel local în orice sezon și să reduc impactul asupra mediului al activității noastre agricole“, spune Martin Boháč, fondator și CEO al Bohemian South Agriculture.

Motivul pentru a înființa o fermă aproape de locul său de naștere, în Dýšina, lângă Plzeň, în Republica Cehă, constă în lipsa produselor agricole locale și într-o chestiune de moștenire: vrea să predea afacerea copiilor săi, următoarea generație de fermieri. Plzeň este un oraș mare în care produsele pot fi vândute la prețuri rezonabile, către cumpărătorii locali.

„Recoltăm în jur de 500 kg de castraveți pe săptămână, în cele două ferme interioare. Inițial, am experimentat cu diverse culturi precum salata verde, ierburi aromatice, roșii, dovlecei și castraveți. Unele produse au mers mai bine decât altele. În cele din urmă, m-am hotărât să cultiv castraveți, datorită costurilor mai mici ale inputurilor “, declară Martin, citat de freshplaza.com.

Având în vedere că oferta de castraveți este destul de răspândită în țară, prețul de vânzare al castraveților din fermele Bohemian este puțin mai mare decât mărfurile importate, datorită prospețimii. 

În prezent, prețurile la energie au crescut semnificativ până la aproximativ 200 de euro/MWh. Cu toate acestea, echipa a reușit să reducă consumul de energie efectuând cu atenție diverse teste cu lumină și analizând impactul fotosintezei. Acum, echipa plănuiește să construiască un sistem fotovoltaic pentru a reduce costurile cu energie și pentru a reduce amprenta de CO2.

Explorând posibilitățile în agricultura de interior, Martin își propune să încerce culturi noi pentru a le face viabile din punct de vedere economic și pentru a oferi o gamă mai largă clienților. „Văd noi oportunități de îmbunătățire în activitatea noastră actuală. Ne propunem să ne extindem, dar provocările economice din construcții ne încetinesc, deoarece ne autofinanțăm integral”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *