Ananasul care costă 400 de dolari este vândut în Statele Unite, iar acesta este un subiect controversat. Unii oameni susțin că fructul este prea scump, iar alții cred că s-a format o piață de fructe premium.
CNN transmite că Del Monte a reușit să cultive ananasul rubiniu și că îl vinde cu aproape 400 de dolari bucata la Melissa’s Produce, un distribuitor de fructe și legume speciale. Ananasul Rubyglow este roșu ca un rubin la exterior și are un conținut ridicat de zahăr. Acest ananas a fost produs în cantități mici doar în China, dar după 15 ani de dezvoltare, compania Del Monte a reușit să îl cultive în Costa Rica.
„Consumatorii sunt dispuși să plătească pentru ceva special”, a declarat Cindy Van Rizwick, strateg în domeniul alimentelor proaspete în cadrul echipei de cercetare globală a Rabobank.
De fapt, oamenii din Statele Unite și-au arătat recent interesul pentru noi soiuri de fructe, mai scumpe. De exemplu, merele Honeycrisp și strugurii Curtain Candy au câștigat popularitate.
Cercetătorii de la Del Monte au dezvoltat în ultimii ani mai multe tipuri de ananas. În 2020, compania a lansat, de asemenea, un ananas cu miez roz. Ananasul Pinkglow este popular ca un cadou oferit în zilele speciale și apare frecvent pe rețelele de socializare.
Căpșunele „The Omakase Berry” de la Oishii, cultivate în interior într-o fermă verticală cu climă controlată, au de asemenea prețuri ridicate. Compania cere 50 de dolari pentru un pachet de 8-9.
Oishii vinde mai mult decât niște produse. Compania vinde un produs de lux. Fructele de pădure sunt ambalate în cutii care pun în evidență fiecare fruct în parte. Fiecare fruct vândut trebuie să fie perfect.
„Chiar și la prețul de 50 de dolari, aveam mii de oameni pe lista de așteptare în mod constant”, a declarat directorul general al Oishii, Hiroki Koga.