Walmart, cel mai mare retailer din SUA, a anunţat joi că tarifele comerciale impuse de administraţia Trump vor duce în curând la majorarea preţurilor pentru consumatori. Declaraţia, făcută în cadrul raportului financiar şi în interviuri la CNBC, marchează o schimbare de ton faţă de luna trecută, când compania minimaliza impactul taxelor vamale, transmite CNBC, transmite News.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Directorul financiar John David Rainey a declarat că „mărimea acestor tarife depăşeşte capacitatea oricărui retailer de a le absorbi” şi că, deşi Walmart este „construit pentru preţuri zilnice mici”, noile costuri sunt imposibil de ignorat.
Declaraţiile au atras imediat un răspuns din partea preşedintelui Trump, care a scris pe platforma Truth Social: ”Walmart ar trebui SĂ SUPORTE TARIFELE şi să nu le transfere clienţilor fideli. Vă urmăresc!”
Afirmaţiile Walmart reflectă o tendinţă mai largă în rândul liderilor de afaceri care încep să critice public politicile comerciale ale fostului preşedinte. Deşi iniţial companiile mari au susţinut administraţia Trump şi au contribuit generos la fondul său de inaugurare, creşterea tarifelor – în special cea bruscă asupra importurilor din China până la 145% în aprilie – a dus la reacţii tot mai critice din partea mediului de afaceri.
Walmart a contribuit anterior cu 150.000 de dolari la inaugurările prezidenţiale, inclusiv ale lui Trump şi Biden, dar de această dată a ales să avertizeze public cu privire la impactul real al taxelor asupra preţurilor.
Companii precum Microsoft şi Subaru au emis avertismente similare, însă alţii, precum Home Depot, au declarat că vor menţine preţurile constante. Cu o marjă de profit redusă, între 4% şi 5%, Walmart susţine că nu mai poate amortiza costurile suplimentare.
Analistul Steven Shemesh (RBC Capital Markets) a explicat că Walmart încearcă să informeze clienţii şi investitorii, dar şi să transmită un semnal clar către factorii de decizie politică: ”Marjele sunt subţiri, costurile cresc şi, la un moment dat, matematica nu mai funcţionează”.
Deşi Trump a criticat dur poziţia Walmart, compania pare bine poziţionată pentru a rezista reacţiilor negative, având în vedere că 90% din populaţia SUA locuieşte la maximum 10 mile de un magazin Walmart.
În următoarele săptămâni, retaileri precum Target şi Best Buy vor publica propriile rezultate, iar ochii pieţei vor fi pe modul în care aceştia abordează problema tarifelor şi a preţurilor.