Tomata mov, obținută cu ajutorul ingineriei genetice, scoasă pe piață, în Statele Unite/Semințele au un succes fulminant în rândul micilor grădinari

tomate, tomata mov, Statele Unite, antocianină foto: npr.org

Cererea de tomate violete depășește deja oferta, înainte de lansarea oficială pe piața americană, în luna aprilie, după ce, recent, producătorul Red Sun Farms, cu sediul în statul canadian Ontario, a prezentat acest soi la expoziția de semințe Southern Exposure, din statul american Virginia, potrivit unui articol publicat pe  site-ul freshplaza.com.

Tomata mov este o creație a companiei britanice Norfolk Healthy Produce, care a introdus într-un soi de tomate cu coaja deja violetă, obținută prin metode de încrucișare tradițională, două gene extrase dintr-o specie de Antirrinum/snapdragons/Gura leului

Intervenția genetică a condus la obținerea culorii mov inclusiv în interiorul fructului, deci și pulpa este mov, dar, cel mai mare câștig nutrițional ar fi conținutul foarte ridicat de antocianină ( pigmentul care conferă nunața de violet intens ), care are un puternic rol antioxidant.

Creatoarea soiului este cercetătoarea britanică Cathie Martin, fondatoare a companiei Norfolk Healthy Produce.

Roșia mov este prezentată, astfel, ca oferind beneficii unice pentru sănătatea consumatorilor. De precizat că Norfolk Healthy Produce a solicitat aprobarea pentru comercializare pe piața americană, cu ani în urmă, iar acceptul Administrației federale pentru Alimente și Medicamente ( FDA ) a fost obținut după destul de mult timp de așteptare. 

Între timp, au avut loc testări în sere din statul candian Ontario. De aici, a fost numai un pas până la colaborarea dintre compania care a creat soiul de tomate mov și fermele Red Sun Farms. 

„Noi monitorizam îndeaproape procesul de aprobare a roșiei mov de către FDA și aveam cunoștință de testarea acestui soi, încă de acum câțiva ani, în Ontario, în vederea comercializării în stare proaspătă și procesării”, spune Harold Paivarinta, director principal de vânzări la Red Sun Farms. 

După aprobarea FDA, Nathan Pumplin – CEO la Norfolk Healthy Produce – a abordat echipa Red Sun Farms cu invitația de a colabora pentru a produce prima tomată violetă comercială de înaltă tehnologie. 

„Am fost captivați de ingineria genetică din spatele obținerii acestui soi  și de beneficiile pentru sănătate pe care le oferă”, a spus Paivarinta.

Soiul păstrează, totuși, aroma clasică, textura și consistența unei roșii cherry tradiționale de seră. 

Soiul a fost numit recent Empress/Împărăteasa. „Numele a fost atent selectat pentru a rezuma esența soiului”. Culoarea bogată, violet intens, emană o aură regală, aducând un omagiu Regatului Unit, unde a fost creat soiul. 

„În combinație cu beneficiile sale excepționale pentru sănătate, Empress este o ofertă premium în cadrul categoriei. Pentru consumatorii care caută o doză suplimentară nutrițională pentru meniurile lor, roșiile Empress sunt o alegere distinsă”, spune Paivarinta.

În acest moment, roșia Empress poate fi cultivată și distribuită pe piața din SUA. Red Sun Farms cultivă soiul în serele pe care le deține și în statul Virginia. Echipa Norfolk intenționează să depună cerere la Agenția Canadiană de Inspecție a Alimentelor (CFIA) pentru a obține aprobarea de cultiva și comercializa soiul Empress și în Canada

Până acum, răspunsul consumatorilor la Empress a fost copleșitor. De la debutul său la Southern Exposure în urmă cu câteva săptămâni, această recoltă în ediție limitată a primit atenție din partea comercianților. „Odată ce cultivarea și vânzările în Canada vor fi permise, ne așteptăm ca distribuția acestui soi să explodeze”, a comentat Paivarința.

Prima recoltă comercială din Virginia va fi disponibilă la mijlocul lunii aprilie, iar Red Sun Farms speră să producă până în noiembrie, în funcție de cât de bine se adaptează plantele la un mediu de înaltă tehnologie. Înainte ca prima recoltă să iasă de pe linia de ambalare, cererea pentru Empress depășește cu mult oferta. „Nu este o surpriză, având în vedere succesul recent al Norfolk în vânzările de pachete de semințe de tomate violet către micii grădinari din SUA, unde vânzările s-au oprit, după patru săptămâni, fiindcă au fost epuizate cele 13.000 de unități”. 

Echipa de cultivatori Red Sun gestionează cu atenție cultura de tomate inedite, pentru a menține disponibilitatea de rulare împreună cu partenerii săi de vânzare cu amănuntul, asigurând accesibilitate maximă pentru consumatori.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

foto: npr.org

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *