Ponderea supermarketurilor în coșul de cumpărături cu produse proaspete a crescut semnificativ. Din totalul de 2.098 de euro cheltuiți de spanioli pe astfel de produse în 2024, 1.200 de euro au fost cheltuiți în supermarketuri, ceea ce le conferă acestora o cotă de piață de 58% în segmentul produselor proaspete.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Această concluzie a fost prezentată în cadrul cele de-a șaptea ediții a Observatorului de Produse Proaspete Aldi, unde au fost analizate rezultatele unui raport realizat de Kantar World Panel, pe baza răspunsurilor a 3.254 de persoane, relatează EFE Agro.
Hugo Liria, purtătorul de cuvânt pe zona de cercetare de marketing din partea Aldi, a subliniat că produsele proaspete joacă un rol “foarte important” în coșul de cumpărături al spaniolilor, Spania fiind prima țară din Europa ca nivel de consum al acestui tip de produse.
Ce produse proaspete se cumpără cel mai mult?
-
Fructele și legumele sunt în continuare pe primul loc, reprezentând 63% din volumul total al coșului de produse proaspete.
-
Carnea proaspătă deține o pondere de 13,4%, în creștere cu 1,4 puncte față de 2021.
-
Urmează pâinea (9,3%), ouăle (5,1%) și mezelurile (4,7%).
Pe de altă parte, peștele și fructele de mare proaspete au pierdut teren, scăzând cu 6,5 puncte procentuale față de 2021, reprezentând în prezent doar 4,4% din volumul total.
Frecvența și volumul cumpărăturilor
Numărul de vizite la cumpărături pentru produse proaspete rămâne stabil, în medie 3-4 ori pe săptămână, adică 190 de ori pe an, cu o scădere de 1,8% față de 2022. Totuși, volumul cumpărat scade, ajungând la 3 kilograme per achiziție, adică o scădere de 9% față de acum trei ani. „Tendința este stabilă, dar nu chiar atât de liniștitoare pe cât pare”, a avertizat Liria, referindu-se la scăderea volumului cumpărat.
Prețul și calitatea contează cel mai mult
Potrivit studiului, prețul este unul dintre factorii determinanți în alegerea produselor proaspete:
-
9 din 10 consumatori îl consideră esențial.
-
3 din 4 și-au schimbat obiceiurile de consum din motive economice în ultimii 3 ani.
-
55% dintre cumpărători spun că vor continua să-și ajusteze bugetul.
Ce regiuni cheltuie cel mai mult pe produse proaspete?
Coșul de cumpărături diferă în funcție de regiune. Cel mai mult se cheltuiește în nord, între 2241 și 2608 euro per gospodărie și cel mai puțin în sud 1680-1935 euro.
Cei din nord preferă peștele, fructele de mare și pâinea proaspătă. În Catalonia predomină mezelurile, fructele și legumele, iar în Castilia și León, se cumpără mai ales carne proaspătă și pâine.
Aldi este una dintre cele mai extinse rețele de supermarketuri în Spania.
Citește și